توافق ژنو گشایش بزرگ در اقتصاد

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

بینا: رییس کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی اصفهان گفت: توافق ایران با گروه ۱+۵ سبب گشایش در اقتصاد کشور و بازار می گردد.

ˈمصطفی روناسیˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صنعتگران کشور از عملکرد مسوولان دولت یازدهم بسیار استقبال می کنند و از این توافق بسیار خوشحالند.
وی با بیان اینکه توسعه اقتصادی نیازمند روابط حسنه با تمام دنیاست، اضافه کرد: اکنون با این توافق واردات مواد اولیه و صادرات بسهولت انجام می گیرد و گشایشی در بازار اقتصادی کشور ایجاد می گردد.
رییس کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه تحریم ها برای کشور هزینه بر است و به اقتصاد کشور ضربه وارد می کند، گفت: اکنون با توافق ایران و ژنو بطور قطع بسیاری از تحریم ها برداشته و منافع ملت ایران تامین خواهد شد.
وی اظهار کرد: اکنون بسیاری از واحدهای صنعتی کشور بدلیل واردات مواد اولیه دچار مشکلاتی می باشند و بطور قطع تمام واحدهای صنعتی با برداشتن تحریم ها فعالیت خود را افزایش خواهند داد.
روناسی با تاکید براینکه گام های اولین دولت یازدهم بسیار موفق و مهم بود، ابراز امیدواری کرد که گام های بعدی میان ایران و ژنو بر اساس فرآیند برد- برد باشد.
وی اضافه کرد: صنعتگران، پشتیبان دولت می باشند و از مسوولان خواستارند که از این پس توجه ویژه ای به صنعت داشته باشند.
ایران و ۱+۵ در بامداد پنجمین روز مذاکرات ژنو ۳ به توافقی تاریخی دست یافتند که در آن حق غنی سازی ایران در عمل و گفتار به رسمیت شناخته شد و بعضی تحریم ها از جمله تحریم بیمه، حمل و نقل و نفت بطور کامل برداشته می گردد.
براساس این سند چهار صفحه ای هیچ تحریمی افزایش نخواهد یافت.
همچنین تحریم نفتی ایران متوقف می گردد و سطح فروش نفت در سطح فعلی حفظ و درآمدهای نفتی آزاد خواهد شد. تحریم پتروشیمی نیز بطور کامل رفع و تحریم صنایع خودروسازی برداشته می‌شود.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.