توافق کارگران و کارفرمایان بر سر پیش نویس قانون تامین اجتماعی

۱۶خردادماه،

رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور از ارسال پیش نویس اصلاح ساختار قانون تامین اجتماعی به مجلس با امضای گروه‌های کارگری و کارفرمایی خبر داد.

غلامرضا خادمی زاده به خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، گفت: پس از آنکه در خصوص اصلاح ساختار قانون تامین اجتماعی با گروه کارفرمایان به توافق کامل رسیدیم، پیش نویس آن را به کمسیون اجتماعی مجلس ارسال کردیم و امیدواریم که مجلس نیز در جریان بررسی و اصلاح ساختار قانون، نظرات دو طرف را مدنظر قرار بدهد.

وی در ادامه با اشاره به بررسی پیش نویس اولیه اصلاح قانون کار در کمیته حقوقی کانون اظهار کرد: پس از توقف بررسی اصلاحیه قانون کار در مجلس، تصمیم گرفتیم تا پیش نویس اولیه‌ای را که مورد توافق گروه کارگری و کارفرمایی است مجدد بررسی کنیم و در این راستا روی آن دسته از مواد قانون که با کارفرمایان به توافق نرسیده بودیم بیشتر متمرکز شدیم.

خادمی زاده افزود: پیش نویس هنوز به مجلس ارسال نشده و در حال بررسی و کار کارشناسی است ولی طی مذاکراتی که با کارفرمایان داشتیم خوشبختانه یک تفاهم ۸۵ تا ۹۰ درصدی را در بحث اصلاح قانون کار با ما دارند.

به گفته رییس کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران کشور از جمله موضوعات مورد بحث میان کارگران و کارفرمایان اصلاح و بهسازی قراردادهای موقت کار ، حقوق و دستمزد و اخراج کارگران است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.