توافق کمیته نفت پارلمان عراق برای بررسی پیش نویس قانون نفت و گاز

ادامه دیدارهای وزیر نفت دولت مرکزی عراق و وزیر نفت اقلیم کردستان

کمیته پنج نفره پارلمان عراق برای بررسی پیش نویس قانون نفت و گاز در عراق توافق کردند که آشتی هورامی وزیر نفت و منابع زیر زمینی حکومت اقلیم کردستان عراق و عبدالکریم لعیبی وزیر نفت عراق برای پایان دادن به اختلافات موجود درخصوص قانون نفت و گاز عراق به مذاکرات خود بطور جداگانه ادامه دهند.

بولتن نیوز: کمیته پنج نفره پارلمان عراق برای بررسی پیش نویس قانون نفت و گاز در عراق توافق کردند که آشتی هورامی وزیر نفت و منابع زیر زمینی حکومت اقلیم کردستان عراق و عبدالکریم لعیبی وزیر نفت  عراق برای پایان دادن به اختلافات موجود درخصوص قانون نفت و گاز عراق به مذاکرات خود بطور جداگانه ادامه دهند.

این در حالی است که اختلافات قبلی حکومت اقلیم کردستان عراق و دولت مرکزی عراق در خصوص بهره برداری از منابع نفتی که در کنترل حکومت اقلیم کردستان عراق است ،تلاشهای کمیته پارلمان عراق را برای آماده کردن پیش نویس قانون نفت و گاز عراق دو بار با شکست مواجه کرده بود.

کارشناسان بر این اعتقاد هستند که توافق حکومت اقلیم کردستان عراق و دولت مرکزی عراق برای حل مشکلات فیمابین در خصوص نفت زمینه مناسبی برای ادامه مذاکرات مربوط به قانون نفت و گاز عراق بوده است.

وزیر نفت عراق در جدیدترین اظهار نظر خود اعلام کرد که حکومت اقلیم کردستان عراق بزودی نفت صادراتی خود را به ۲۰۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد داد.


بولتن نیوز | bultannews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. Karo:

    بایدکارشناسهای ایرانی وامریکا کشورهای همسایه دراین
    رابطه میانجگری کنند

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.