توانایی حمله متقابل سایبری را داریم

جام جم آنلاین: رئیس سازمان پدافند غیر‌عامل با رد ادعای حمله سایبری ایران به بانک‌های آمریکایی گفت: ما می‌توانیم قدرتی تولید کنیم که اگر حمله‌ای شود به آنها پاسخ دهیم.

سردار غلامرضا جلالی در نشست خبری صبح امروز درباره تهدیدات رژیم صهیونیستی و میزان جدی بودن این تهدیدات به خصوص در زمینه سایبری گفت: این تهدیدات بیشتر در عرصه اقتصادی است و آن‌ها مردم را هدف گرفته‌اند .

وی با بیان اینکه گاهی یک فرد یا یک گروهی در یک کشور دست به حملات سایبری علیه دیگران می‌زنند، تصریح کرد: این مشخص شده است که برخی کشورها به صورت رسمی و غیر رسمی مسئولیت حملات سایبری علیه ایران را پذیرفته اند که تکلیف ما هم در این زمینه مشخص است اما این که آن‌ها چه قدر در این حملات موفق بوده‌اند را باید درعرصه عمل دید.

رئیس سازمان پدافند غیر‌عامل در خصوص تبعات حمله ویروس استاکس نت به مراکز هستی گفت: این حمله به منظور به عقب انداختن فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان به مدت دو سال بود اما دیدیم که فعالیت‌های ما در این عرصه با موفقیت ادامه دارد هر چند که به دلایل امنیتی نمی‌توانیم به جزییاتی از آن اشاره کنیم‌.

وی همچنین تصریح کرد: ویروس استاکس نت برای ما حقیقتا برکات زیادی داشته است و باعث شد که مسئولین هوشیار‌تر از قبل باشند و با قاطعیت می‌گویم که سیستم هسته‌ای ما نسبت به این موارد واکسینه شده است.

سردار جلالی با بیان این مطلب که هدف کنونی ما ارتقای بهداشت سایبری با ایمن‌سازی ساختارهاست، تصریح کرد: ما نسبت به گذشته کارهای مهمی در این زمینه انجام داده‌ایم ولی باید نسبت به وضعیت مطلوب تلاش بیشتری انجام دهیم‌.

رئیس سازمان پدافند غیر‌عامل کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود دو کشور ایران و روسیه توانایی حمله سایبری به آمریکا را دارند و آیا این موضوع ارتباط به این دارد که مسئولیت حمله سایبری به بانک‌های آمریکایی را ایران بر عهده گرفته است، گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی سعی دارند با مبالغه‌کاری بر توانمندی هسته‌ای کشورمان ایران را وارد یک بازی کنند تا برای حمله ایجاد مشروعیت کنند‌.

وی همچنین تاکید کرد: رسانه‌ها باید در این زمینه دقت بیشتری کنند آن چیزی که مشخص است این است که ما بازدارندگی خوبی در کشور برای جلوگیری از حملات سایبری ایجاد کرده‌ایم هر چند که راه حل دیگر این است که ما قدرتی تولید کنیم که اگر حمله‌ای شود به آنها پاسخ دهیم و این قطعا پاسخ به یک تهدید خواهد بود‌.

رئیس سازمان پدافند غیر‌عامل کشور با بیان اینکه انجام حملات متقابل سایبری بحث حقوقی دارد و باید این موضوع در شورای امنیت ملی مصوب شود، گفت: پلیس فتا در ایران تمام اقدامات حمله و هک را ردیابی می‌کند و اگر کشور خارجی مدعی است که ایران حملاتی انجام داده است می‌تواند با همکاری پلیس فتا و پلیس بین‌الملل این موضوع را دنبال کند ولی تاکنون رسما هیچ گونه حمله سایبری از سوی ایران به کشور آمریکا صورت نگرفته است‌.

وی همچنین تاکید کرد: برای بازدارندگی باید توان خود را آن قدر بالا ببریم که دشمن جرات حمله به ما را نداشته باشد.

سردار جلالی در ادامه این نشست خبری با اشاره به موضوع پدافند غیر‌عامل در دفاع مقدس اظهار داشت: این موضوع در تاریخ بشریت همواره مورد نظر بوده و در ایام دفاع مقدس با نام‌های متفاوتی نیز انجام شده که نمونه‌های آن را در خصوص مهاجرین جنگ‌زده در شهرهای آبادان و خرمشهر نیز شاهد بودیم.(باشگاه خبرنگاران)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.