توانایی نیروی هوافضای سپاه در عرصه نبردهای موازی

فرمانده دافوس سپاه با اشاره به آمادگی این نیرو برای دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی در صحنه جنگ هوشمند و دانش بنیان افزود: نیروی هوافضای سپاه قادر است در یک نبرد موازی اهداف کلیدی دشمن را مورد هدف قرار داده و منهدم سازد.

به گزارش حوزه دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از سپاه نیوز؛ سردار عباس نیلفروشان فرمانده دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه(دافوس) درخصوص ماهیت جنگ‌های آینده و توانمندی‌های سپاه برای حضور در عرصه‌های جدید پرداخت و ماهیت جنگ‌های آینده را دانش بنیان توصیف و تصریح کرد: با توجه به تغییر ماهیت جنگ‌ها از وضعیت سنتی به مدرن و انطباق سطوح مختلف آن اعم از تاکتیک، عملیات و راهبرد در هم تنیده شدن طیف‌های مختلف تهدید و جنگ میدان جنگ‌های آینده هوشیاری بیشتری را طلب می‌کند.

وی با بیان این که سرعت فزاینده نبرد و استفاده مناسب از زمان، پالایش اطلاعات و انتقال سریع آن به رزمندگان، سیستم فرماندهی و کنترل هوشمند دقیق از دیگر ویژگی‌های جنگ‌های آینده است، افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز آمادگی کامل دارد تا در صحنه جنگ هوشمند و دانش بنیان از دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع کند.

فرمانده دافوس سپاه با برشمردن وجوه تمایز جنگ‌های آینده با جنگ‌های گذشته گفت: هم‌افزایی ناشی از ترکیب حسگرهای پیشرفته فناوری اطلاعات و ابزارهای تحلیل و پردازش، جنگ‌های آینده را از جنگ‌های گذشته متمایز می‌کند.

وی با اشاره به مؤلفه‌ها و شاخص‌های برتر سپاه در عرصه جنگ‌های نوین، اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با توکل به خدا، روحیه خودباوری و بهره‌گیری از تجارب گذشته و تکیه بر فناوری بومی، با طراحی مکانیزم‌ها و سیستم‌های مناسب قادر است ضمن ایجاد اختلال در سیستم‌های تهاجمی دشمن صحنه عملیات‌های مختلف را به خوبی اداره کند.

نیلفروشان با بیان اینکه سیستم فرماندهی و کنترل سپاه با تکیه بر شبکه‌های داخلی و غیرقابل اخلال بهترین روش اداره جنگ را به نمایش خواهد گذاشت، به نقش نیروی هوافضای سپاه در مدیریت جنگ‌های آینده اشاره و تصریح کرد: این نیرو قادر است علاوه بر پشتیبانی از صحنه جنگ و عملیات مشترک در یک نبرد موازی اهداف کلیدی دشمن را مورد هدف قرار داده و منهدم سازد.

وی خاطر نشان کرد: ساختار منعطف، پویا و متناسب با تهدیدات سپاه می‌تواند با ترکیب و تلفیق نیروهای مردمی و بسیج، تیم‌های عملیاتی با دسته‌ها و ترکیبات مختلف راه اندازی و در یک ساختار منظم به منظور دفاع از سرزمین هدایت کند.

فرمانده دافوس سپاه با تاکید بر اینکه امروز قدرت بازدارندگی سپاه تمام اهداف دشمن در سطوح مختلف و طیف‌های گوناگون جنگ را دربر می‌گیرد، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امروز با ایجاد قدرت بازدارندگی مطلوب اجازه تجاوزبه دشمنی که مدتهاست در حال تیزکردن چنگال و دندان‌های خود است را نمی‌دهند.

وی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی به خوبی دریافته‌اند که اگر شروع کننده تجاوزی بر علیه ایران باشند تمام کننده آن نبوده و ملت ایران تا پای جان از آرمان‌های خود دفاع می‌کند.

نیلفروشان مکانیزم اصلی جنگ‌های آینده را تخریب اراده‌ها عنوان و تصریح کرد: بر همین اساس مبنای اصلی آنچه در دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه(دافوس) مورد تاکیدقرار می‌گیرد، تربیت انسان‌هایی خدا محور و خودباور است که در شرایط سخت و در برابر مشکلات قادر به حفظ خود و نیروهای تحت امرشان باشند.

فرمانده دافوس سپاه در پایان، وضعیت فعلی رژیم غاصب صهیونیستی را اسفناک‌تر از هر زمان دیگر توصیف و با اشاره به تهدیدات این رژیم بر علیه ایران تصریح کرد: اکنون رژیم جعلی و اشغالگر قدس با بحران و شکاف‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، قومی و سیاسی روبه رو است و با منطبق شدن جنگ بر این مشکلات اسرائیل از درون پوسیده و منهدم می‌شود، از این رو در صورت هرگونه حماقتی از جانب رژیم صهیونیستی باید پاره پاره‌های تلاویو را در اعماق مدیترانه جست و جو کرد.

انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.