توانایی نیروی دریایی ارتش برای عملیات در فاصله ۳۰‌هزار کیلومتری

فرمانده نیروی دریایی ارتش مطرح کرد

دریادار سیاری گفت:اگر لازم باشد برای دفاع وحفظ منافع و منابع میهن عزیزمان و حمایت از عزت و شرف نظام مقدس جمهوری اسلامی سی هزار کیلومتر آن طرف‌تر هم وارد عمل می‌شویم.

به گزارش سرویس سیاسی برنا، دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم استقبال از ناوگروه نوزدهم نیروی دریایی ارتش اعزامی به آبهای آزاد، گفت: امروز اکثر کشورهای دنیا متحیر از تاکتیک عملیاتهای نیروی دریایی در بحث آزادسازی کشتی‌های ربوده شده توسط دزدان دریایی هستند.

وی با بیان اینکه ما برای برقراری امنیت منطقه نیازی به حضور نیروهای بیگانه و فرا منطقه‌ای نداریم، خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش بارها به استکبار جهانی ثابت کرده است که با همکاری کشورهای منطقه توانمندی ایجاد امنیت و آرامش در منطقه را دارد و اخیراً شاهد دفاع جانانه دریادلان این نیرو از کشتی های نفتکش و تجاری در فاصله سه هزار کیلومتری سواحل داخلی بودیم.

سیاری اظهار داشت: سه هزار کیلومتر نه! اگر لازم باشد برای دفاع وحفظ منافع و منابع میهن عزیزمان و حمایت از عزت و شرف نظام مقدس جمهوری اسلامی سی هزار کیلومتر آن طرف‌تر هم وارد عمل می‌شویم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ولایتمداری شما دریادلان باعث شده است ماموریتهای بدین بزرگی را در دریاهای متلاطم به نحو احسن انجام دهید، افزود: امروز نیروی دریایی ارتش تدابیر ارزنده رهبری عزیز را با جان و دل اجرا می‌کند و چه چیزی ارزشمندتر از به اهتزاز در آوردن پرچم مقدس ایران در آبهای دور است.

سیاری با تاکید بر اینکه امروز شعار راه ما، راه حسین (ع) است پشتوانه و هدف تک تک دریادلان و سرلوحه تمام کارهای ما در نیروی دریایی است، تصریح کرد: به سبب همت، غیرت، دانش، مهارت، تلاش، ایمان، بصیرت و خصوصاً ولایتمداری شما کارکنان نیروی دریایی راهبردی است که امروز این نیرو با افتخار و اقتدار در دنیا می‌درخشد.

وی ادامه داد: نیروی دریایی ارتش تنها به عنوان یک نیروی نظامی نیست بلکه چرخه اقتصاد کشور امروز بوسیله این نیروی راهبردی تأمین می‌شود که به واسطه حضور مقتدرانه خود در آبهای آزاد و بین المللی از منافع و منابع ملی دفاع کرده و امنیت خطوط مواصلاتی و کشتیرانی را برقرار می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه امروز نگاه بلند و انگشت اشاره فرماندهی معظم کل قوا دریا و لزوم اقتدار نیروی دریایی را نشانه رفته است، تصریح کرد: همه ما بایستی در راه اعتلای این نیروی ارزشمند کمافی السابق کمر همت ببندیم، گرچه تاکنون با حضور در مجامع مختلف کشور اعم از هیئت دولت، صحن علنی مجلس، کمیسیون امنیت ملی و مراکز آموزش عالی کشور سعی شده است اهمیت دریا و نیروی دریایی برای مسئولان تشریح شود ولی این مقوله همچنان نیازمند تلاش و خدمت صادقانه آحاد کارکنان نیروی دریایی ارتش است تا به حلقه گمشده اقتدار دریایی برسیم.

وی در پایان اظهار داشت: دستیابی به حلقه گمشده اقتدار دریایی کشور موجب آن خواهد شد تا علاوه بر تحقق تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری، با کشف منابع خدادادی که هنوز در کف دریاها آرمیده اند کشور به رشد و تعالی برسد و در همه زمینه ها پیشرفت کند.

ناوگروه نوزدهم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران البرز و ناو لجستیکی جمهوری اسلامی ایران بوشهر، پس از ۸۶ روز دریانوردی در دریاهای متلاطم با افتخار به کشور بازگشت.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.