توانایی های فیلمسازانمان را در جشنواره فجر به جهانیان نشان دهیم

۱۰م دیماه ،

جشنواره فیلم فجر تنها جشنواره ایران است که عنوان بین المللی را دارد و در طول این سالها رو به رشد بوده و افق های خوبی را پیش رو دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر؛ پوریا آذربایجانی کارگردان سینما در مورد اهمیت و ضرورت سی و یکمین جشنواره فیلم فجر گفت: در برگزاری جشنواره امسال باید به دو نکته توجه داشته باشیم، اول اینکه فیلم هایی را ارائه دهیم که از نظر فیلمنامه قوی باشند و حرفی برای گفتن داشته باشند و دیگر اینکه یک جشنواره منظم برای مخاطب برگزار شود یعنی فیلم ها کیفیت خوبی داشته باشند و زمان برگزاری آن تغییر نکند و همه چیز از قبل تعیین شده باشد. اگر این دو اتفاق بیفتد به طور قطع جشنواره خوبی خواهیم داشت.
کارگردان «روایت های ناتمام» در مورد انتخاب محمدرضا عباسیان به عنوان دبیر جشنواره نیز گفت: آقای عباسیان در موسسه رسانه های تصویری عملکرد خوبی داشته  است، امیدوارم از تجارب خود در برگزاری این اتفاق بین المللی هم استفاده کند تا جشنواره به بهترین نحو برگزار گردد.
وی اکران دیجیتال برای نمایش فیلم ها  را بسیار مفید دانست و افزود: امروزه دنیا به سمت این تکنولوژی رفته و دیگر تاکیدی بر ۳۵ میلی متری نیست بنابراین ما هم باید تلاش کنیم تا در نمایش و اکران فیلم هایمان از آن بهره مند شویم.
آذربایجانی با بیان اینکه نمایش فیلم های روز جهان در جشنواره سبب رونق آن می گردد بیان داشت: متاسفانه یک سری ممیزی هایی وجود دارد که این کار به راحتی صورت نمی گیرد. مدیران باید به بخش بین الملل نگاه بازتری داشته باشند، چون مخاطب این بخش آدم های خاص تری می باشند که با مقوله سینما آشناترند و با توجه به اینکه این جشنواره یک جشنواره سینمایی است، باید دیدمان نسبت به آن بازتر باشد.
بازیگر فیلم “مزرعه پدری” برگزاری جشنواره به صورت همزمان در تهران و سایر استان ها را بسیار اتفاق خوبی دانست و ادامه داد: این کار سبب می گردد تا علاقمندان به سینما در سراسر کشور در این جشن سینمایی شرکت کنند و از آن بهره مند شوند.
این کارگردان همچنین گفت: جشنواره فیلم فجر تنها جشنواره بین المللی ایران است که یدک بین المللی را به همراه خود می کشد. درست است که در سطح کن و ونیز نیست اما در طول این سالها رو به رشد بوده و افق های خوبی را پیش رو دارد.
آذربایجانی همچنین در مورد بازار فیلم جشنواره خاطرنشان کرد: معتقدم در طول این سال ها از بازار خوبی برخوردار بوده ایم. امیدوارم پخش کننده ها مانند سابق در این زمینه کار خوبی داشته باشند البته باید توجه داشته باشیم که بخش خصوصی در این زمینه بسیار موفق تر عمل کرده است بنابراین باید تا آن جا که ممکن است موانع را از سر راه آنها برداریم تا از این راه بتوانیم توانایی های فیلمسازان کشورمان را به سایر ملل نشان دهیم./ص


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.