توانمندی دفاعی ایران سد محکمی در مقابل تهدیدهای آمریکاست

۱۱خردادماه،

عضو هئیت رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: نیروی دفاعی و توانمندی ایران در این عرصه سد محکمی در برابر تهدیدهای همیشگی آمریکاست.

محمدحسن آصفری نماینده اراک و کمیجان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به سخنان دنیس راس مشاور سابق دولت اوباما، گفت: آمریکا این تجربه را قبلا به صورت غیر مستقیم در دوره جنگ ایران و عراق استفاده کرد اما موفق نشد.
 
وی ادامه داد: آمریکا عاقل تر از آن است که بخواهد تهاجم نظامی را علیه ایران انجام دهد چرا که جمهوری اسلامی ایران مطمئنا عراق و افغانستان نیست، ایران امروز کشور قدرتمند و عزتمندی است که از توانایی بسیار بالایی در مباحث نظامی برخوردار بوده و توانایی ایستادگی در مقابل هر تهاجمی را دارد.
 
آصفری همچنین تصریح کرد: نیروهای مسلح ما از توانمندی‌های بسیار بالایی برخوردار می باشند سامانه موشکی سطحی و زیرسطحی ما به قدری توانمند بوده که قابلیت مقابله با هرگونه تهدید و فشار نظامی را برای ایران مهیا کرده و می‌توانیم پاسخ دندان شکنی به تهاجم دشمنان بدهیم.
 
وی در ادامه بتصریح کرد:  نیروی دفاعی و توانمندی ایران در این عرصه سد محکمی در برابر تهدیدهای همیشگی آمریکاست.
 
عضو هئیت رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: توانایی تهدیدکنندگان امروز در حدی نیست که بتواند در مقابل ما ایستادگی کند زیرا جبهه امروز جمهوری اسلامی ایران فرامنطقه‌ای است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر اقدامی بر ضد کشورمان صورت بگیرد مطمئنا مقاومت ایران فقط در داخل مرزها نخواهد بود و تمامی پایگاه‌های آمریکا را در سرتاسر دنیا به عنوان سنگرهای دشمن دانسته و برعلیه آنها اقدام خواهیم کرد.

گفتنی است؛ دنیس راس مشاور سابق دولت اوباما با انتشار یافتن مقاله‌ای در روزنامه واشنگتن پست به دولت آمریکا پیشنهاد کرد که در قبال برنامه هسته‌ای ایران جدیت بیشتری به خرج دهد و تهدید به استفاده از نیروی نظامی در صورت شکست دیپلماسی را برای مقامات ایران باور پذیر سازد.
 
همچنین به گزارش عصر ایران در این مطلب با اشاره به اینکه تحریم‌ها بر ایران فشار وارد می‌کنند اما بر رفتار هسته‌ای حکومت ایران خللی وارد نکرده‌اند، می‌افزاید، ظاهرا از نظر مقامات ایران این کشور هنوز تحمل فشارهای بیشتری را دارد در حالی که آمریکا هم عزمی به استفاده از نیروی نظامی در صورت شکست راه دیپلماسی ندارد.

انتهای پیام//


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.