توانمند سازی بانوان منطقه ۱۵در آستانه دهه کرامت – اخبار اجتماعی

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۵ گفت: با هدف اشتغال بانوان سرپرست خانوار در منطقه ۱۵ و در استانه فرا رسیدن دهه کرامت اقداماتی نظیر احداث بازارچه ای به مساحت ۶۰۰ متر مربع انجام شده است.

ابوالفضل حیدری در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:‌ بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش اداره امور بانوان شهرداری منطقه و یا معرفی شده از سوی سایر مناطق در بازارچه یاد شده به ارائه خدمات خود شامل پوشاک، لوازم تزئینی، صنایع دستی، کیف و کفش، محصولات غذایی، بهداشتی، آرایشی، ترشیجات، عروسک و بدلیجات می پردازند.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۵ در ادامه با اشاره به این که بازارچه یاد شده به صورت دائمی برپا خواهد بود یادآور شد: بانوان مذکور تحت پوشش علاوه بر اشتغال به کار در بازارچه از تسهیلات رفاهی، خدماتی، حمایتی مالی و همچنین برنامه های مختلف اداره امور بانوان نظیر شرکت در اردوها و مناسبت های خاص نیز برخوردار شده و همچنین پس از سه ماه اشتغال در بازارچه بیمه تکمیلی دریافت می کنند.
وی در ادامه اشتغال زایی و  کارآفرینی را از ماموریت های مهم حوزه اجتماعی منطقه برشمرد و گفت: این هدف مهم در مرکز خدمات اجتماعی و رفاهی منطقه که یکی از بزرگترین مراکز سطح شهر تهران است دنبال می شود.
حیدری تصریح کرد: در این راستا دو اقدام شامل ایجاد خانه کار آفرینی و حمایت از کسب و کار های خانگی انجام می شود.
معاون اجتماعی و فرهنگی این منطقه در ادامه خاطر نشان کرد: در بخش کار آفرینی آموزش های لازم در ارتباط با اشتغال به متقاضیان ارائه می شود و در بخش حمایت از کسب و کار های خانگی با برگزاری نمایشگاه های ویژه کار آفرینان در صدد تشویق کار آفرینان موفق هستیم./ف


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.