توان ایران در تولید سوخت هسته‌ای+ سند

بر اساس ادعای نویسنده گزارش موسسه امیریکن اینترپرایز، در صورت متوقف نشدن برنامه های هسته ای ایران، این کشور می تواند توانایی خود برای دستیابی به سوخت تسلیحات هسته‌ای در زمانی کوتاه را حفظ کند.

به گزارش اشراف، موسسه امیریکن اینترپرایز در مه سال ۲۰۱۲ گزارشی تحت عنوان «توانایی ایران در تولید سوخت تسلیحات هسته‌ای» به قلم “مسیح ظریف” منتشر کرده است.

 بر اساس این گزارش، ایران می‌تواند در مذاکرات پیش‌رو، پیشنهاد تعلیق غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم را ارائه دهد. با این حال چنین سازشی، بر توانایی ایران در تولید سریع اورانیوم قابل استفاده در کلاهک هسته‌ای تاثیر محدودی خواهد داشت. ایران همچنان توانایی خود برای از سرگیری غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم را حفظ کرده و در صورت تصمیم خواهد توانست اورانیوم قابل استفاده در تسلیحات هسته‌ای را تولید کند.

در بدترین سناریوی مطرح، ایران می‌تواند غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم را در دو پایگاه اعلام شده خود از سرگیرد و این فرایند را تا سطح غنی‌سازی ۹۰ درصدی اورانیوم در فردو ادامه دهد و مجموعا طی مدت ۴۲ روز، بیست و پنج کیلوگرم اورانیوم قابل استفاده در تسلیحات هسته‌ای تولید کند. در بهترین سناریوی مطرح نیز، استفاده از ظرفیت [غنی‌سازی] محدود، این دوره را فقط حدود ۸ ماه به تعویق می‌اندازد.
 

هرگونه نتیجه‌ای که شامل برچیدن قابل اثبات برنامه هسته‌ای ایران و انتقال مواد هسته‌ای – با هر سطح غنا- نباشد، به ایران اجازه می‌دهد تا توانایی خود برای دستیابی به سوخت تسلیحات هسته‌ای در زمانی کوتاه را حفظ کند.

 برای مطالعه متن کامل این گزارش اینجا کلیک کنید.


BarackObama.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.