توان رقابت با تولیدات چاپی کشورهای همسایه را از دست داده‌ایم

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری دومین کنفرانس ملی مدیریت کیفیت در چاپ عصر امروز چهارشنبه هفتم تیر با حضور یوسف افراش سرپرست دفتر امور چاپ وزارت ارشاد و رئیس شورای سیاست‌گذاری این کنفرانس، رحیمی مدیرعامل شرکت مایر ملنهوف و خدایار صادقی دبیر کنفرانس مذکور در محل سرای اهل قلم برگزار شد.

در ابتدای این نشست مطبوعاتی یوسف افراش در سخنانی گفت: امروزه نمی‌توان چیزی را بدون چاپ تصور کرد. بعضی می‌گویند هوا استثنا است ولی علی الظاهر با توسعه تکنولوژی‌های لیزری حتی می‌توان در هوا هم  چاپ کرد ضمن اینکه تا قبل از این هم روی بادکنک که محتوای آن هواست مواردی چاپ می کردند و به هوا می‌فرستادند.

وی افزود: امروزه در بسیاری از نقاط جهان موضوع کیفیت دغدغه جدی اصحاب صنعت چاپ است ولی به خاطر بی توجهی جدی به این مسئله در ایران متاسفانه بازار صنعت چاپ در کشورمان تحت تاثیر کارهای چاپی کشورهای همسایه قرار گرفته است و ما حتی در بازار داخلی هم توان رقابت را از دست داده‌ایم.

سرپرست دفتر امور چاپ وزارت ارشاد اضافه کرد: علاوه بر این ما در حوزه صادرات هم موفق نیستیم هر چند در برخی حوزه ها آثار بی نظیری چاپ می شود ولی موضوع کیفیت چاپ در کشور ما نهادینه نشده است.

افراش در پایان سخنانش ابراز امیدواری کرد: دومین کنفرانس ملی مدیریت کیفیت درچاپ بتواند تاثیر مثبتی در ارتقای کیفی محصولات چاپی کشور ایجاد کند.

در این برنامه همچنین خدایار صادقی دبیر کنفرانس ملی مدیریت کیفیت درچاپ با اشاره به برگزاری نخستین دوره این کنفرانس در آبان ماه ۱۳۸۸ در شرکت افست گفت: این کنفرانس علیرغم استقبال خوبی که از آن به عمل آمد کاستی هایی هم داشت که به ما گوشزد شد و سعی کردیم در دوره دوم آنها را برطرف کنیم.

وی از برگزاری ۱۲ پنل تخصصی برای در دومین دوره کنفرانس ملی مدیریت کیفیت درچاپ طی روزهای ۲۴ تا ۲۸ تیرماه خبر داد و گفت: ۸۰ نفر در ۱۲ کمیته در کار برنامه ریزی کنفرانس مشارکت داشته اند که در مجموع ۲۲۰ مورد از معضلات صنعت چاپ را احصاء کرده است.

به گفته صادقی ۴۸۰ نفر ساعت برای برگزاری این کنفرانس هزینه صرف شده است. همچنین شورای سیاستگذاری کنفرانس در ۷ جلسه برنامه های آن را تدوین کرده است.

صادقی دبیر کنفرانس ملی مدیریت کیفیت در چاپ در ادامه سخنانش به تشریح جزئیات برنامه های این کنفرانس ۵ روزه پرداخت.

در پایان این نشست خبری نیز رحیمی مدیرعامل شرکت مایر ملنهوف اسپانسر دومین ملی مدیریت کیفیت درچاپ به معرفی شرکت متبوعش پرداخت.

وی گفت: ما یک شرکت ایرانی در زمینه چاپ و بسته بندی هستیم که با سرمایه‌گذاری خارجی فعالیت می کنیم. در فاز نخست ۲۰ میلیون یورو در شرکت سرمایه گذاری کرده ایم و برنامه داریم که برای فاز دوم هم رقمی بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون یورو در این حوزه سرمایه گذاری کنیم.

رحیمی تاکید کرد: کار اصلی شرکت مایرملنهوف چاپ و ساخت بسته های سیگار است و ما شرکت اصلی ما یکی از بزرگترین تولید کننده های مقوای بازیافتی در جهان است و در زمینه پخش در صنعت چاپ و بسته بندی هم در اروپا مقام اول را دارد.

مدیر عامل شرکت مایر ملنهوف درباره انگیزه اش از حمایت از کنفرانس مذکور نیز گفت: شرکت ما روی کیفیت متمرکز شده و با توجه به اینکه این کنفرانس هم به موضوع کیفیت در چاپ می پردازد تصمیم گرفتیم از آن حمایت کنیم.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.