توجه به تولیدات صادرات محور امری حیاتی است

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ‘محمدصادق مفتح’ روز چهارشنبه در همایش بزرگ اهمیت مدیریت بر ایمنی و سلامت غذا افزود:البته حمایت از تولیدات صادرات محور به معنای جایگزین کردن تولیدات به جای واردات نیست.

وی تصریح کرد: خودکفایی در جای خود ارزشمند است اما محور قرار دادن تولیداتی که جایگزین واردات شود رویکرد اشتباهی است و چنانچه صحبت از حمایت به میان می آید این حمایت هم شامل حمایت از کیفیت و هم قیمت تمام شده می شود.

وی گفت:حمایت باید در این دو زمینه صورت گیرد تا قیمت کالای ایرانی هم سطح یا پایین تر از مشابه خارجی باشد.

قائم مقام وزیر صنعت،‌معدن و تجارت در امور اجرایی افزود:اگر در صنعت نگران از دست دادن بازار داخلی و نیز غلبه واردات بر تولیدات داخلی هستیم، باید محور برنامه ها را در جهت حمایت از کیفیت و قیمت تمام شده قرار دهیم تا از این طریق بازار داخلی را در دست گرفته و به شعار امسال با عنوان ‘تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی’ تحقق بخشیم.

به گفته مفتح،۱۰ برنامه محوری در وزارت صنعت، معدن و تجارت با عناوین، روان سازی فضای کسب و کار، حذف فرآیند های مزاحم، بازنگری قوانین مزاحم، به حداکثر رساندن ظرفیت های تولیدی و به خدمت گرفتن ابزارهای جدید توان مالی به منظور ارتقای سطح کیفیت و بهبود استاندارد تولیدات ارایه شده است.

اجتمام**۹۱۰۵**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۳۹۳۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.