توجه به زیر ساخت ها باید در اولویت ورزش باشد

شنبه ۹ اردیبهشت – ۰۱:۵۴:۰۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- سرپرست فدراسیون اسکیت گفت: توسعه و شتاب بخشیدن به اهداف و توجه به زیر ساخت های ورزش بر اساس قانون برنامه پنجم، توسعه نظام استعدادیابی، ایجاد بستری مناسب برای رشد این رشته در کشور و توزیع عادلانه فرصت ها در همه نقاط ایران از جمله سیاست های فدراسیون اسکیت است.
به گزارش خبرگزاری آریا، حلیم شرعی افزود: ورزش امروز یکی از ارکان مهم در هر جامعه ای محسوب می شود و اگر بتوانیم از این پتانسیل به خوبی بهره بگیریم، می توانیم به اهداف خود دست یابیم.وی ادامه داد: ارتقاء فرهنگی ورزش اسکیت و افزایش سطح توان فنی و دانش مربیان و ورزشکاران نیز از دیگر سیاست های فدراسیون است. در دنیای امروز بحث دانش و بهره گیری از علم، امری مهم بوده و برای موفقیت در عرصه ورزش جهان، باید به این نکته توجهی خاص داشت.
شرعی ضمن تاکید بر همدلی و خرد جمعی در ورزش گفت: به اهتزاز درآمدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در میادین بین المللی از دیگر سیاست های فدراسیون است و تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا شاهد این مهم باشیم.
وی توجه به بحث همگانی کردن ورزش را از دیگر برنامه های فدراسیون خواند و گفت: رهبر معظم انقلاب بارها و بارها در بیانات خود بر همگانی کردن ورزش تاکید داشته اند و ما این بیانات مقام معظم رهبری را سرلوحه فعالیت خود قرار داده ایم. در این بخش برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته که به زودی شاهد آن خواهیم بود.
سرپرست فدراسیون اسکیت به برنامه ریزی فدراسیون برای برپایی همایش های همگانی اشاره کرد و گفت: بدون شک باید شرایطی فراهم شود تا ورزش به خانه های مردم وارد شود. هدف فدراسیون آن است تا با برگزاری همایش های سراسری و همگانی، بیش از پیش مردم را با ورزش و به خصوص رشته اسکیت آشنا کنیم. خوشبختانه خانواده ها نسبت به ورزش اسکیت گرایش خوبی دارند و هر روز شاهد هستیم بر علاقه مندان به این ورزش افزوده می شود.
وی ادامه داد: ورزش اسکیت به دلیل هیجان و ویژگی های خاصی که دارد در بین جوانان و خانواده ها جایگاه خاصی پیدا کرده است و جوانان پرشور می توانند انرژی خود را در این ورزش و به بهترین شکل تخلیه کنند.
شرعی خاطر نشان کرد: توجه به مسایل فرهنگی یکی دیگر از اهداف فدراسیون است. حضور پرشور جوانان در ورزش گواه آن است که در این بخش هر چه کارهای موثر و مفید انجام شود، باز هم کم است. توجه به جوانان از جمله مسایل مهم روز است و می تواند در مقابل شیطنت های بیگانگان نقش خنثی کننده و مهمی را ایفا کند. اگر به مسائل فرهنگی توجه نکنیم همه چیز زیر سوال می رود، بایستی در بحث اخلاق و رفتار ورزشکاران توجه بیشتری داشته باشیم. مربیان در هیات های ورزشی و مسوولین برگزاری مسابقات مسئولیت سنگینی در بعد اخلاق ورزشکاران دارند. نظم در حوزه اداری و مالی حائز اهمیت است و اگر مراقب نباشیم آسیب خواهیم دید.
سرپرست فدراسیون اسکیت با اشاره به توصیه های وزیر ورزش و جوانان گفت: دکتر عباسی فردی دلسوز است که برای موفقیت ورزش و قهرمانان ایران از هیچ کوششی دریغ نمی کند، با توجه به حجم و گستردگی کار جا دارد همه مسوولان، قهرمانان و ورزشکاران با انسجام و همدلی در این راه قدم بردارند تا شاهد موفقیت ورزش ایران زمین در میادین ملی و بین المللی باشیم.
شرعی خاطر نشان کرد: در همین راستا فدراسیون اسکیت از ابتدای سال ۹۱ آکادمی اسکیت مجموعه ورزشی آزادی را به صورت رایگان در اختیار علاقه مندان قرار داد . بر این اساس و طبق برنامه، روزهای پنجشنبه هر هفته ویژه بانوان است و علاقه مندان می توانند از ساعت ۸ تا ۱۲ از امکانات این پیست استفاده کنند. روزهای جمعه نیز از ساعت ۸ تا ۱۲ مخصوص آقایان خواهد بود و ورزشکاران می توانند در محیطی آرام و به دور از هیاهو به تمرین و ورزش بپردازنند.
سرپرست فدراسیون اسکیت خاطر نشان کرد: تمام تلاشم را خواهم کرد تا ورزش اسکیت به آن جایگاهی که شایسته آن است، دست یابد. بر همین اساس در نظر داریم تا برنامه‌هایی که در تقویم ورزشی سال جاری فدراسیون مصوب گردیده، از جمله برگزاری کلاس آموزشی، مسابقات و کمپ های استعدادیابی ها را اجرایی کنیم. هدف اصلی ما موفقیت اسکیت است و بدون شک موفقیت هایی که کسب می شود به نام این رشته و نام ایران ثبت خواهد شد و بحث فرد و یا گروهی خاصی نیست. هدف افتخار ایران و موفقیت وزرش کشور خواهد بود.وی از قهرمانان و نام آوران ورزش ایران به نیکی نام برد و گفت: ورزشکاران سفیران ایران اسلامی هستند و رفتار و کردار آنها می تواند بهترین تبلیغ برای فرهنگ اصیل ایرانی و دین مبین اسلام باشد. در شرایطی که می خواهند علیه ایران به ناحق تبلیغ کنند، باید از این فرصت به بهترین شکل بهره برد و با تیزهوشی و درایت شان و منزلت جوان ایرانی را به همگان نشان داد.
سرپرست فدراسیون اسکیت افزود: دید و نگرش من در ورزش اسکیت، بحث همدلی، تفاهم و خرد جمعی است و همه باید برای توسعه و موفقیت اسکیت تلاش کنند. البته باید تلاش کنیم در سطح آسیا نیز کرسی های معتبری را به دست آوریم. در تلاش هستیم تا این امر تحقق یابد. نگاه ما توسعه اسکیت در بعد بین‌المللی است که ایران بتواند جایگاه خود را به دست آورد.
شرعی خاطر نشان کرد: باید شرایطی مهیا شود تا زیرساخت های ورزش به شکلی مطلوب رشد کند. در ورزش اسکیت یکی از مهم ترین ابزارها به امکانات سخت افزاری بر می گردد. متاسفانه در اسکیت کمبودهایی در این خصوص وجود دارد که نیاز است با توجه مسوولان امر در این خصوص اقدام های لازم صورت گیرد. پیست اسکیت مهم ترین ابزار برای رشد و تسعه این ورزش است و باید در سطح کشور پیست های استاندارد و قابل بهره برداری شود.
سرپرست فدراسیون اسکیت ساماندهی ورزشکاران را امری مهم خواند و گفت: باید شرایطی فراهم شود تا همه بدنه ورزش کشور در یک بانک اطلاعاتی جمع آوری شده تا در موقع لزوم و در کم ترین زمان امکان دسترسی به اطلاعات موجود باشد. این مهم باید در دستور کار فدراسیونها قرار گیرد و ما نیز در این راه گام های نخست را برداشه ایم.
وی با اشاره به بهره مندی از نخبگان در ورزش گفت: امروز جهان شاهد آن است که در ایران اسلامی فرزندان برومندی که در حوزه دانش و علم گامهای موثری را برداشته اند، وجود دارند و باید از این فرصت به بهترین شکل بهره برد. اگر بتوانیم تفاهم خوبی بین دانشگاه ها و ورزش ایجاد کنیم بدون شک می توان از مطالعات، تحقیقات و دانش بومی بهره کافی را برد.
سرپرست فدراسیون اسکیت در پایان با اشاره به سال مهمی که در ورزش پیش رو داریم گفت: به عنوان یکی از فدراسیونهای وزارت ورزش و جوانان امیدواریم ورزش ایران زمین، در آوردگاه المپیک بتواند عملکرد قابل قبولی داشته باشد و قهرمانان کشورمان با اقتدار پرچم کشورمان را بارها و بارها به اهتزاز درآورند. این آروزی قلبی همه ماست و با همدلی و تفاهم می توانیم به این مهم دست یابیم.

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۲۸۱۳۵۴۰۱۹۳۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.