توجه به شعر آیینی در کشور بیشتر شده است

به گزارش ایرنا؛ سید ‘محمد حسینی’ پنج شنبه شب در سومین کنگره ملی شعر فاطمی در سالن همایش های مدرسه عالی امام خمینی (ره) قم، در بیان ابعاد شخصیتی دخت پیامبر گرامی اسلام (س) افزود: سخن گفتن از شخصیت حضرت زهرا (س) بسیار دشوار است و مقاومت آن حضرت در راه ولایت ستودنی است.

وی ابراز داشت: رهبر فرزانه انقلاب می فرمایند که ‘درباره حضرت زهرا(س) هر چه بگوییم کم است’ و دلیل این امر نیز عمق و ژرفای شخصیت آن حضرت است.

وی افزود: زبان از بیان فضائل آن حضرت عاجز است و قلم توان ثبت جایگاه رفیع حضرت زهرا (س) را ندارد.

حسینی گفت: خوشبختانه هم اکنون مباحث مربوط به شعر و ادب اهل بیت (ع) رونق زیادی پیدا کرده است و شاهد افزایش برگزاری جشنواره ها در کشور هستیم ، این گونه جشنواره ها برای بزرگانی که با اهل بیت نسبت داشتند نیز برگزار می شود و از جمله همایش شعر حضرت ام البنین در کشور با شور و حال خاصی برگزار شده است.

وی افزود: وزارت ارشاد یادواره های بسیاری را نیز در کشور با موضوعات دینی برگزار می کند که برگزاری جشنواره شعر انتظار در الیگودرز از جمله برنامه هایی است که در این زمینه برگزار شده است.

سومین کنگره ملی شعر فاطمی همزمان با ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور جمع گسترده ای از شاعران برجسته آیینی و علاقه مندان به شعر و ادب از سراسر کشور و اساتیدی چون ‘حمید سبزواری’،’یوسفعلی میرشکاک’و ‘حبیب الله چای چیان ‘روز پنجشنبه در قم برگزار شد.

در این همایش همچنین از کتاب شعر فاطمی رونمایی شد و علاوه بر مدیحه سرایی و شعر سرایی جمعی از شاعران و مداحان ، تعدادی از شاعران جوان کشور نیز شعر سرایی کردند.

جمعی از شاعران برجسته آیینی کشور به همراه چند شاعر جوان نیز در پایان کنگره با اهدای لوح تقدیر مورد تجلیل قرار گرفتند.

گفتنی است سومین کنگره ملی شعر فاطمی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، دبیرخانه دایمی شعر آیینی، انجمن ادبی استان قم و با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

۷۴۰۸ / ۵۵۶/ ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۴۹۶۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.