توجه به مسایل فرهنگی و کتاب مهمترین دغدغه مسوولان باشد

به گزارش روز جمعه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، ˈحبیب شیری‌آذرˈ در بازدید از دهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، برپایی این نمایشگاه را متاثر دربعد فراملی حوزه فرهنگ دانست و افزود: توجه به مسایل فرهنگی، آموزشی و علمی و تربیت نیروی انسانی ماهر، جامعه را در مسیر بالندگی قرار داده و بدون این امور ملت ها محکوم به درجا زدن و توسعه نیافتگی هستند.

وی اظهارکرد: برپایی نمایشگاه کتاب به عنوان مهمترین حرکت فرهنگی می‌تواند مسیر رسیدن به اهداف سند چشم‌ انداز را هموار سازد.

شیری‌آذر گفت: نمایشگاه کتاب و بحث کتابخوانی جدی‌ترین مطالبه مردم فرهنگ دوست آذربایجان ‌و تبریز بوده و شورای اسلامی تبریز نیز برای ترویج و نشر فرهنگ کتاب و کتابخوانی مصمم است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: توسعه حقیقی جامعه با توسعه نشر و ترجمه امکان ‌پذیر است و این نمایشگاه نیز بهترین طریق برای حمایت از ناشران و توسعه چاپ و نشر محسوب می‌شود.

وی برپایی نمایشگاه کتاب تبریز را معرف هویت، مدنیت و تاریخ این خطه از ایران اسلامی عنوان کرد.

دهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز از هشتم تا چهاردهم مهرماه جاری در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی این شهر گشایش یافته و یک هزار ناشر با ۱۱۰هزار عنوان کتاب در آن حضور دارند.

۶۴۵/۵۸۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.