توجه بیشتر دولت در استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی

دبیر کل دفتر تحکیم وحدت یکی از نقاط ضعف دولت را عدم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی عنوان کرد و گفت: این بی‌توجهی باعث اعمال سلیقه‌ شخصی در حوزه‌های تخصصی شد، لذا تلاش‌های دولت بی‌ثمر ماند و مردم را از برآورده ساختن خواسته‌ها نا‎امید ساخت.

مهدی امیریان دبیر کل دفتر تحکیم وحدت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به فرارسیدن هفته دولت، هدف از تشکیل دولت نهم و دهم را باز تعریف گفتمان انقلاب اسلامی دانست و اظهارداشت: احمدی‌نژاد به دلیل آنکه ساده زیستی، رسیدگی به نقاط محروم، استکبار ستیز و دیپلماسی فعال در عرصه سیاست خارجی را از جمله مبانی تشکیل دولت خود عنوان کرد، از سوی مردم مورد استقبال قرار گرفت.

وی با بیان اینکه طرح گفتمان عدالت از سوی دولت نهم و دهم، موجب بالارفتن انتظارات مردم شد،‌ گفت: یکی از نقاط ضعف دولت عدم استفاده از کارشناسان، نخبگان علمی و ظرفیت‌های دانشگاهی بود که باعث اعمال سلیقه‌های شخصی در حوزه‌های تخصصی شد، لذا تلاش‌های دولت بی‌ثمر ماند و مردم را از برآورده ساختن خواسته‌ها نا‎امید ساخت.

دبیر کل دفتر تحکیم وحدت ادامه داد: بی‌توجهی دولت به برآورده کردن مطالبات مردم باعث برانگیخته شدن افکار عمومی شد که شایسته است دولت این روند را در این فرصت باقی‌مانده اصلاح کند.

امیریان با اشاره به برگزاری شانزدهمین اجلاس سران عدم تعهد در تهران و مصادف شدن آن با هفته دولت خاطر نشان کرد: ریاست ایران به مدت ۳ سال بر این جنبش، فرصت مناسبی برای ایران است تا بتواند مواضع حق طلبانه خود را به جهان اعلام کند که این امر نیازمند تعامل هرچه بیشتر مسئولان و اتخاذ تدبیر لازم برای بهره برداری هرچه بیشتر از فرصت‌های موجود در این اجلاس جهانی است.

دبیر کل تحکیم وحدت در پایان با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با اعضا هیئت دولت و تاکیدشان بر پیگیری مسائل معیشتی مردم و تعامل بیشتر سه قوه با یکدیگر گفت: اعضا هیئت دولت بهتر است در این یک ساله اخیر، تمام توان خود را برای برآورده ساختن مطالبات رهبری از جمله تامین مسائل معیشتی مردم قرار دهند تا بتوانیم نتیجه آن را در جامعه ببینیم.

انتهای پیام/ر


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.