توجه به مهارت‌آموزی راهکار برون رفت از معضل بیکاری

۲۸ آبان ،

853-1.jpg

سومین همایش مهارت و کارآفرینی با محوریت مهندسین فردا، توانمندسازی کارآفرینان و اشتغال پایدار به همت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران و شهرداری منطقه چهار برگزار شد.

به گزارش تفسیری خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، حمید رضا خانپور مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در این همایش راهکار اصلی برون رفت از معضل بیکاری جوانان را توجه ویژه به مهارت آموزی و کارآفرینی در جهتی ایجاد اشتغال مولد و پایدار دانست.

وی گفت: کارآفرینی رمز موفقیت و مهمترین حرکت در جهتی تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

خانپور با اشاره به اسناد بالادستی، چشم‌انداز برنامه پنجم توسعه و تشریح سیاستهای کلی اشتغال ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر آموزش در سنین پایین و برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در جهت آموزش مهارتی کودکان تحت طرح مهندسین فردا، طرح استاد شاگردی و نظام جامع ملی مهارت و فناوری گام موثری در جهت تحقق شعار هر ایرانی یک مهارت و اشتغال مولد و پایدار برداشته می گردد.

به گزارش تفسیری ایسنا، در ادامه همایش معاون سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران و معاون شهردار منطقه چهار در خصوص همکاری شهرداری و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران و برنامه‌ریزی برای توسعه کارآفرینی و ترویج فرهنگ آموزشهای فنی و حرفه‌ای گزارش تفسیری مبسوطی ارائه کردند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.