توجه به کسب و کار پویای دانش بنیان/ علم و فناوری عامل توسعه است

۲۷م آذر ،

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمد مهدی نژاد نوری امروز یکشنبه در کنفرانس ملی مدیریت فناوری با تشریح وضعیت فناوری و پژوهش در کشور اظهار داشت: با تلاشهایی که مسئولان کشور انجام داده اند درحال حاضر ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر دانشجو در کشور داریم که ۵۰۰ هزار نفر آنها در مقطع تحصیلات تکمیلی و ۶۰ هزار نفر در دوره دکتری مشغول به تحصیل می باشند.

وی با تاکید بر تحقیقات دانشگاهی خاطرنشان کرد: در صورتی که این دانشجویان در مسیر صحیح قرار گیرند سبب تحول و ایجاد انقلاب علمی در کشور می شوند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری  با بیان اینکه دنیا به دنبال علم و فناوری و نوآوری است ادامه داد: در اکثر کشورهای دنیا حوزه علم را به عنوان بستر توسعه فناوری مد نظر دارد و از این رو در نظام نوآوری به کسب و کار پویای دانش بنیان توجه بسیاری می گردد.

مهدی نژاد کسب و کار پویای دانش بنیان را در گرو توجه به تحقیق، توسعه و فناوری دانست و گفت: علم و فناوری عامل توسعه است از این رو بحث مدیریت فناوری وعلم باید به صورت جدی دنبال شود.

معاون پژوهشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه وزارت علوم از جریان علم و فناوری حمایت می کند ادامه داد: در حال حاضر کشور ما از کمیت عبور کرده و به کیفیت رسیده است و پیشنهاد هایی که در این کنفرانس عرضه می گردد باید به عنوان راهکارهای فرصت آفرین مورد توجه قرار گیرد.


MehrNews Rss Feed
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.