توجه ویژه آموزش و پرورش به کودکان/ ۱۰ هزار مدرسه قرآنی در سراسر کشور ایجاد شد

معاون آموزشی مقطع ابتدایی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد

قربان از ایجاد ۱۰ هزار مدرسه قرآنی در سراسر کشور و هوشمند سازی و فناور کردن مدارس در کنار تخصیص مشاوره به مقطع ابتدایی و راهنمایی خبر داد.

همایش روز جهانی کودک و هفته ملی با حضور حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش و فاطمه قربان معاون آموزشی مقطع ابتدایی در سالن حجاب تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، فاطمه قربان معاون آموزشی مقطع ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در این همایش اظهار داشت: در سالی که گذشت برای نخستین بار باهمت وزیر محترم آموزش و پرورش سند جامعی تدوین و تصویب شد که می‌تواند بسترساز تحولی در برنامه‌های مربوط به کودکان کشور عزیز اسلامیمان باشد. با اجرای دقیق آن هماهنگ با دستورات ارزش‌های اسلام و خواسته‌های مقام معظم رهبری تعلیم و تربیت و رشد همه جانبه کودکان به‌گونه‌ای انجام شده که امیدواریم در چند سال آینده مرجع علمی و وارستگی انسان در جهان باشد.

وی ادامه داد: توجه عمیق و گسترده به آموزش ابتدایی و راه‌اندازی نظام آموزشی جدید، آموزش مهارت‌های زندگی و رویکرد تفکر محوری و شیوه تدریس پژوهش محور، جایگزین شیوه‌های حافظه پرور شده است و کودکان زمان طولانی‌تری را در دوره ابتدایی با اثربخشی‌های خاص خواهند گذراند.

قربان در ارتباط با مشارکت پذیری دو برابر خیرین مدرسه ساز نسبت به سال گذشته خاطر نشان کرد: با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در مدارس اقماری و ایجاد بیش از ۸ هزار مجتمع آموزشی، تربیتی و روستایی ضمن تکریم و تامین عدالت آموزشی فرصت برابر و هم افزایی علمی برای تمامی کودکان مناطق مختلف ایجاد شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: توجه گسترده به ورزش مدرسه با استخدام ۱۵ هزار دبیر ورزش همراه با همگانی سازی مهارت شنا برای پایه سوم ابتدایی و همچنین اجرایی شدن طرح‌های آموزشی شنا، ژیمناستیک، طناورز و دومیدانی با توجه به شعار عقل سالم در بدن سالم و تامین سلامت بدن در گروی ورزش همراه با نشاط از دیگر برنامه‌هایی است که برای دانش آموزان به اجرا درآورده‌ایم.

وی افزود: حاکمیت رویکرد تربیت قرآنی با توسعه مدارس قرآنی ابتدایی و ایجاد ۱۰ هزار مدرسه قرآنی در سراسر کشور و هوشمند سازی و فناور کردن مدارس در کنار تخصیص مشاوره به مقطع ابتدایی و راهنمایی گام‌های دیگری بود که در جهت تعالی نسل جدید برداشته شد.

قربان افزود: ساماندهی زمان آموزشی در مدارس از برنامه‌های دیگر آموزش و پروش است در عصری که ما زندگی می‌کنیم امکان همراهی اعضای خانواده با هم کم شده و با تعطیلی مدراس در روزهای پنجشنبه امیدواریم امکان حضور افراد خانواده در کنار یکدیگر پیش از بیش افزایش یابد و در پاسخ به آرامش و امنیت در پناه خدا موفق بوده باشیم.

معاون آموزشی ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: تشکیل ۶۴ پردیس دانشگاهی جهت تربیت و به روز رسانی دانش، بینش و مهارت معلمانی آگاه، متعهد و مسوولیت پذیر در تراز جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌های آموزش و پرورش بوده است. در سال پیش رو نیز با تمام قوا در چارچوب دین مبین اسلام و قوانین جمهوری اسلامی ایران بی وقفه تلاش خواهیم نمود تا در عرصه آموزش و پرورش جهت رشد و تکامل همه جانبه تمامی کودکان ایرانی در محیط های شاد و غنی و سرشار از آرامش خلاقیت محور و با رویکرد پژوهندگی بهترین شرایط ممکن از پیش دبستانی تا متوسطه را پدید آورده ایم.

قربان در پایان گفت: به نمایندگی از تمام دانش آموزان و خانواده بزرگ فرهنگیان ایران اسلامی به کودکان مناطق زلزله زده، کودکان میانمار، فلسطین و همه کودکان جهان این روز را تبریک می گوییم.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.