توجه ویژه به طبیعت موجب کاهش اثرات بلایای طبیعی می‌شود

توجه ویژه به طبیعت موجب کاهش اثرات بلایای طبیعی می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز توجه ویژه به طبیعت را زمینه‌ساز کاهش اثرات بلایای طبیعی اعلام کرد و خواهان توجه ویژه مسئولان به این مهم شد.

حسین میررجبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اشاره به فرا رسیدن هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی گفت: یکی از راهکارهای بنیادی کاهش اثرات آسیب‌ها و بلایای طبیعی توجه ویژه به حفظ طبیعت است، در واقع کاهش اثرات بلایای طبیعی از وجوه گوناگونی دارای اهمیت است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: حفظ طبیعت ازجمله مسائل مهمی است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره مورد اهتمام جدی قرار گرفته و این اداره‌کل نیز با اجرای طرح‌های مختلف جنگل‌کاری و آبخیزداری و ارائه آموزش‌های لازم درباره نحوه رفتار با طبیعت و هشدارهای ضروری در زمینه عواقب تخریب آن گام‌های اساسی و مناسبی را در راه مهار و مقابله با عواقب ناگوار این‌گونه حوادث برداشته است که در آینده نیز با قوت بیشتری تداوم خواهد یافت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز وقوع حوادث غیرمترقبه مانند سیل و خشکسالی را مولد تخریب طبیعت و پوشش گیاهی دانست و خاطرنشان کرد: حوادث دردناکی که با وقوع سیل و از بین رفتن منابع پایه و کشاورزی شاهد بودیم علاوه بر پیامدهای عاطفی و تالمات روحی آن اثرات فراوانی بر اقتصاد کشور دارد.

میررجبی ادامه داد: در این زمینه بهترین راهکار برای جلوگیری از بخش مهمی از این حوادث و اتفاقات تلخ مانند سیل، خشکسالی برخورد عالمانه و کمک همه دستگاه‌های ذی‌ربط در حفاظت از طبیعت است که به‌عنوان انفال یاد می‌شود.

وی ضمن درخواست از مردم در تجدیدنظر در رفتار خشن با طبیعت و اعمال رفتارهای ملایم و مدبرانه همگام با خود طبیعت، خواستار بهره‌گیری هرچه بیشتر از یافته‌های علمی برای برخورد هوشمندانه با مخاطرات ناشی از پدیده‌های طبیعی و جلوگیری از خسارات جانی و مالی آنها در برابر حوادث طبیعی را خواستار شد./

 

خبرنگار: مهشید رضایی

V-910725-02

جنگل و مراتع

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.