توجه iبه مدل تقنینی سبب ایجاد درک تازه مجلس از الگوی پیشرفت اسلامی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

آرمان و اساس نظام جمهوری اسلامی تحقق شاخصه های هویت اسلامی ست. و ولایت مداری مجلس iبه معنای حرکت و تلاش برای ریل گذاری و نقنین برای تحقق این هدف اصلی می باشد.

به گزارش تفسیری مجله شبانه ممتاز نیوز، وبلاگ ولایت فقیه و حکومت اسلامی در آخرین نوشته خود آورده است:

بررسی مجالس دوره های مختلف شورای اسلامی نشون میده که اکثر این مجالس، اشخاصی مومن و انقلابی بوده اند- البته iبه استثناء مجلس ششم- ولی در عین حال این مجالس عملکرد مطلوب و انقلابی نداشته است، حالا سئوال این است که آیا نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قصد تصویب مصوبات در جهتی تحقق آرمانهای انقلاب را نداشته اند؟

چرا باید مجلس شورای اسلامی، ولایت مدار باشد؟

 ولایت مداری مجلس iبه چه معناست؟

در پاسخ iبه دو سئوال طرح شده می توان گفت قوه مقننه مانند قوه مجریه و قضائییه، از ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است. حالا اگر مجلس شورای اسلامی ملتفت و متوجه iبه آرمانهای انقلاب اسلامی و اساس نظام اسلامی نباشد، قطعا با ریل گذاری اشتباه و غلط در مسیر قوه مجریه و قضاییه حرکت الهی ملت ایران را iبه سمت توسعه غربی خواهد برد.

آرمان و اساس نظام جمهوری اسلامی تحقق شاخصه های هویت اسلامی ست. و ولایت مداری مجلس iبه معنای حرکت و تلاش برای ریل گذاری و نقنین برای تحقق این هدف اصلی می باشد. اما باید گفت نمایندگان مجلس شورای اسلامی اولا iبه سبب ساختار غلط خویش از سطح یک مجلس عوام جلوتر نرفته و اصولا در مباحث قانون گذاری خویش از طبقه کارشناسان استفاده نموده و نتیجه آن تحقق شاخصه های جهانی توسعه در کشور و گسترش سبک زندگی غربی iبه سبب ریل گذاری غلط در مسیر اجرایی دولت برای حرکت iبه سمت اهداف انقلاب است.

طبقه کارشناسانی که iبه سبب تسلط بر شاخصه های wdi iبه جای برنامه ریزی برای تحقق شاخصه های هویت اسلامی در عمل iبه نمایندگان مجلس، مشاوره های غلط برای تصویب قوانین متناسب با تحقق شاخصه های جهانی توسعه ارائه می نمایند و شاهد آن هستیم که مجلس شورای اسلامی در عمل خلاف منویات مقام معظم رهبری حرکت نموده و فرمایشات ایشان را در حد شعار و تشکیل فراکسیون های بی خاصیت در موضوعات مطروحه، مورد توجه خویش قرار داده است.

حالا با توجه iبه شرایطی که در کشور حاکم است و اینکه تکیه علمی نمایندگان در تصویب قوانین بر طبقه کارشناسان درس خوانده براساس شاخصه های جهانی توسعه wdi هستیم و بنا iبه اقرار بسیاری از نیروهای انقلابی حاضر در مجلس شورای اسلامی اکثر اشخاص حاضر در مجلس شورای اسلامی انسانهای مومن و قابل اعتمادی می باشند، می‌توان گفت راه چگونگی ولایت مدار شدن مجلس شورای اسلامی در عمل چیست؟

همانطور که مستحضر میباشید مرحله سوم از مراحل انقلاب که توسط مقام معظم رهبری تبیین و طراحی شده است عبارتست از مرحله دولت اسلامی، مرحله دولت اسلامی یعنی مرحله ای که همه ساختارهای نظام اعم از قوه مجریه، مقننه، قضائیه و همه نهادها و ارگانهای نظام قدرت درک و تشخیص شاخصه های هویت اسلامی و همچنین ظرفیت تحقق آن شاخصه ‌های هویت اسلامی  را داشته باشند، در این صورت شاهد آن خواهیم بود که همه ساختارهای نظام در عمل ولایت مدار شده و مجری منویات ولی فقیه خواهند شد.

توجه iبه مدل تقنینی iبه عنوان موضوع انتقال از وضعیت فعلی مجلس، iبه یک مجلس ولایت مدار، سبب ایجاد درک تازه نمایندگان مجلس از الگوی پیشرفت اسلامی و حرکت iبه سمت تولید آن خواهد بود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.