توجیهی برای تعطیلی خانه سینما وجود ندارد/ بازگشایی با هر نامی قانونی است

۰۱ تیرماه ۱۳،

خانه سینما در تعطیلی و یا بازگشایی ادله و توجیهات قابل استنادی نداشت.

نصر الله پژمان فر، رئیس کارگروه رسانه و هنر مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه ی سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت خانه سینما و حاشیه های آن گفت: خانه سینما جریانی صنعتی است که فضای کاری آن با خروج از فعالیت سینمایی به جریان سیاسی تغییر کاربری داده است و با تعطیلی و بازگشایی آن در هاله ای از ابهام به سر می برد.

وی ادامه داد: با توجه به نقل از شمقدری مبنی بر نارضایتی محمود احمدی نژاد بر تعطیلی خانه سینما باید بگویم که هیچ کار و فعالیتی بدون تامین رضایت صورت نمی گیرد و به طور حتم این اتفاقات با هماهنگی انجام گرفته است.

پژمان فر تصریح کرد: توجیهی برای تعطیلی و یا بازگشایی خانه سینما وجود ندارد و در این صورت یا تعطیلی این نهاد غیرکارشناسی بوده و به همین خاطر بازگشایی آن بدون ادله محکم غیرممکن است.

وی با اشاره به ظرفیت های سینما افزود: بر اساس گزارشات وزارت ارشاد و گفتگوهای مطرح شده جواد شمقدری و وزیر ارشاد ما به این استناد رسیدیم که خانه سینما با ورود به انحرافات توسط برخی از اشخاص مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

پژمان فر عنوان کرد: در قانون ماده ای است به عنوان این که ظرفیت هاغی نظام ما تشکیل شده از صنف های دولتی است و راه اندازی هر یک از این صنف ها برای نقش آفرینی و توجه به شاخص های سینما بوده است.

وی تاکید کرد: به طور قطع خانه سینما وارد جریان سیاسی شده بود که از حقانیت اصلی بازمانده است و به همین دلیل در زمان تعطیلی همه این اتفاق را پذیرفتند.

پژمان فر با اشاره به مقابله با انحرافات سیاسی عنوان کرد: همه این انحرافات نشان از عقبه ی سیاسی گروه است و ما نیز به شدت مقابل این اتفاقات خواهیم ایستاد.

وی در خصوص نام گذاری جدید خانه سینما اظهار داشت: در قانون راه اندازی تشکیلات دیگری مانعی ندارد مهم ترین موضوع تاثیرات راه اندازی و انجام امور مربوط به آن نهاد است.

رئیس کارگروه رسانه و هنر مجلس شورای اسلامی در خصوص حضور مجلس در روند بازگشایی خاطر نشان کرد: در آینده جلسه ای را در این پیرامون تشکیل خواهیم داد و بعد از بررسی های لازم اعلام موضوع می کنمی اما در حال حاضر اظهار نظری نمی کنیم./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.