توجیه و ادبیات عجیب «مرد قانون»

۲۸م آذر ،

آقای رویانیان! فوتبال راهنمایی و رانندگی نیست

واکنش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به شکایت ژوزه در نوع خود جالب و منحصر به فرد بود.

به گزارش ممتازنیوز، سراج ۲۴ نوشت: خبر کوتاه بود و آن هم اینکه ” ژوزه به سبب پرداخت نشدن مطاباتش از پرسپولیس به فیفا شکایت کرد.”

قضیه از این قرار است که رویانیان وقتی از ایتالیا حکم صادر کرد ژوزه به “مرخصی اجباری” برود فکر این را نمی کرد که باید چگونه غرامت این کار را بدهد. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس وقتی ژوزه را آورد گفت قرارداد او و دستیارانش یک میلیون و دویست هزار دلار است و حالا انتظار دارد سرمربی پولش را ببخشد و یا تخفیف بالایی بدهد. سردار شاید تصور می کند فوتبال هم مانند پادگان است که با امر و نهی کردن بتواند حرفش را به کرسی بنشاند که اگر این‌گونه نبود از ژوزه توقع نداشت تسلیم خواسته‌اش شود و قراردادش را ببخشد.

رویانیان از ژوزه انتظار داشت بدون اینکه حکم اخراجش را بزند پولش را نگیرد که این توقعی منطقی نیست. آیا اگر مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در شرایط مشابه‌ای قرار می‌گرفت حاضر بود از حق و حقوقش بگذرد؟

حرف ژوزه این است که می‌گوید اگر مرا نمی خواهید، اخراجم کنید و پولم را بدهید اما رویانیان می‌گوید تو را اخراج نمی کنیم، پولت را هم نمی‌دهیم. رویانیان از ژوزه تخفیف بسیار می خواهد و سرمربی پرسپولیس هم زیر بار این حرف نمی‌رود.

همین ماجرا کافی بود تا این مربی پرتغالی به فیفا شکایت کند. حال سؤال این است که نمایشی که رویانیان در ماجرای سرمربیگری گل محمدی به راه انداخت و با رفتار تند و ادبیات نامناسب رسانه‌ها ار مقصر اعلام کرد و گفت که گل محمدی سرمربی نشده و ژوزه کماکان سرمربی است، جواب داده است؟

آیا رویانیان روزی را به یاد نمی‌آورد که وقتی رسانه ها اعلام کردند گل محمدی به این سبب سرمربیگری صبا را رها کرد و به عنوان مربی به پرسپولیس آمد تا در آینده نزدیک جانشین ژوزه شود علیه آنها موضع گرفت و این موضوع را رد کرد؟ اگر مدیرعامل پرسپولیس – که ید طولایی در تکذیب حرف‌هایی که زده، دارد- این موضوع را به یاد نمی‌آورد می‌تواند با یک جستجوی ساده در آرشیو خبرها به این موضوع برسد.

اگر امروز ژوزه به فیفا شکایت کرده محصول رفتار رویانیان است. آیا اگر رویانیان صداقت بیشتری در این ماجرا به خرج می‌داد درصد احتمال خطر برای این باشگاه پایین نمی‌آمد؟ ژوزه که قرار بود برود؛ پس چرا مدیرعامل پرسپولیس از همان ابتدا صادقانه با سرمربی‌اش برخورد نکرد؟

نکته جالب توجه واکنش سردار به شکایت ژوزه بود آنجایی که گفت: “ژوزه از ما شکایت کرده و گفته پول مرا نمی‌دهند و در ایران بلاتکلیفم، من هم از ادامه این کار هیچ ترسی ندارم و این طور نیست که بخواهد پولش را کامل بگیرد چون حداقل چهار سال طول می‌کشد و باید دنبال پولش بدود. من هم از حق پرسپولیس دفاع می‌کنم.”

ممنون آقای رویانیان که این‌گونه ماجرا را مدیریت می کنید اما بد نیست بدانید اینجا فوتبال است نه راهنمایی و رانندگی که بتوانید به همه امر و نهی کنید. اینجا فوتبال است و قوانین خاص خودش را دارد. مربی‌تان را احراج نمی‌کنید، پولش را هم نمی‌دهید؛ شکایت هم که می‌کند تهدید می‌کنید که “حالا دنبال پولت بدو”؛ این ادبیات از “مرد قانون” بعید است سردار عزیز!

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.