توحیدی به منتظرالمهدی نامه نوشت / ˝امنیت برگزاری مجمع عمومی در خانه سینما تامین شود˝

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

رییس هیات مدیره و سخنگوی خانه سینما در نامه‌ای به معاون اجتماعی نیروی انتظامی خواستار برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده در ساختمان خانه سینما و تامین امنیت آن شد.

به گزارش ممتاز به نقل از هنر ایران ، فرهاد توحیدی در نامه‌ای به سردار دکتر منتظرالمهدی با اعلام تاریخ ۶ مرداد برای برگزاری مجمع عمومی خانه سینما آورده است: “همانطور که مستحضرید روز یکشنبه ۶ مرداد مجمع عمومی فوق العاده خانه سینما مطابق فراخوان قبلی بر پا خواهد گردید. با عنایت به دستور مورخ ۳۰ تیر ماه ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد مبنی بر عمل به تفاهم نامه ۱۳ تیر در راستای رفع مشکل خانه سینما و نیز حکم صادره از شعبه ۲۷ دادگاه عمومی حقوقی مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران مبنی بر الزام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل ثبت شرکت‌ها به عدم ثبت مؤسسه‌ای دیگر تحت عنوان خانه سینما، اینجانب به نمایندگی از اعضای مجمع عمومی فوق العاده درخواست می‌کند دستور فرمایید در جهت برگزاری این مجمع در تالار سیف‌اله داد ساختمان شماره ۱ خانه سینما و تأمین امنیت آن مساعدت را لازم مبذول فرمایند”.

چند روز قبل محمود احمدی‌نژاد در پاسخ به نامه‌ی مسعود جعفری جوزانی بر اجرای تفاهم‌نامه ۱۳تیرماه برای بازگشایی خانه سینما تاکید کرده بود.

بر همین اساس شورای اصناف خانه سینما، سه‌شنبه شب (اول مردادماه) اعلام کرد که برای اجرای این تفاهم‌نامه، مدارک لازم برای ثبت قانونی اصناف را شنبه پنجم مردادماه و پیش از برگزاری مجمع عمومی در اختیار وزارت ارشاد قرار خواهد داد.

اکنون و پس از تجمع‌های سینماگران حامی «خانه سینما» و «خانه سینما۲»، ساختمان مرکزی این تشکل صنفی تحت حفاظت نیروی انتظامی است.

ریس هیأت مدیره خانه سینما با بیان اینکه پنجم مردادماه ۲۶ صنف خانه‌ی سینما،اسناد خود را به وزارت ارشاد تحویل می‌دهند، تأکید کرد: باید تلاش کنیم این اصناف تحت عنوان انجمن فرهنگی ثبت نشوند.

فرهاد توحیدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیان کرد: بر مبنای تفاهمنامه‌ای که در دفتر رئیس جمهور منعقد کردیم، متعهد هستیم که اصناف خانه سینما اسناد خود را به وزارت ارشاد تحویل دهند تا پس از آن مجمع عمومی برگزار شود، به همین سبب ۲۶ صنف سینمایی خانه سینما روز شنبه ۵ مردادماه اسناد خود را به وزارت ارشاد تحویل خواهند داد.

او دربارهٔ‌ی اینکه گفته شده این اصناف با نام انجمن فرهنگی ثبت خواهند شد و آیا این موضوع مشکلی را به وجود نمی‌آورد؟ گفت: اینها جزو مسائل بعدی است و باید کوشش کنیم که این اصناف تحت عنوان انجمن فرهنگی ثبت نشوند، چون قاعدتا فعالیت آن‌ها به شکل انجمن فرهنگی و در راستای فعالیت‌های صنفی دچار مشکل خواهد شد.

توحیدی ادامه داد: با این حال از آنجا که وزارت ارشاد بر این موضوع اصرار دارد و در دفتر رئیس جمهور نیز متعهد شده‌ایم باید این کار را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه وزارت ارشاد اعلام کرده که در این‌باره (ثبت به شکل انجمن فرهنگی) مشکلی پیش نمی‌آید،گفت: شاید راه حل قضیه این باشد که با دستگاه‌های دیگر که امکان ثبت صنف را دارند، مذاکره کنیم تا به نوعی ثبت دوگانه به عمل آید. اما هنوز چیزی مشخص نیست و باید در این باره بررسی صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، جلسه شورای رؤسای اصناف خانه سینما در یکم مردادماه برگزار شد.

در جلسه شورای رؤسای اصناف خانه سینما در یکم مردادماه ضمن بررسی مقدمات تشکیل مجمع عمومی فوق‌العاده، به اتفاق آرا تصمیم گرفته شد به منظور اجرای توافقنامه ۱۳ تیرماه در نهاد ریاست‌جمهوری، اساسنامه‌های اصناف عضو خانه سینما روز شنبه پنجم مردادماه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل داده شود.

۱- انجمن بازیگران،۲ – انجمن جلوه‌های ویژه،۳ – انجمن سینمایی فیلم انیمیشن،۴ – انجمن صدای سینمای ایران، ۵ – انجمن طراحان فیلم،

۶- انجمن طراحان فنی،۷- انجمن عکاسان،۸- انجمن فیلمبرداران،۹- انجمن گویندگان،۱۰- انجمن مدیران سالن‌های سینما،۱۱- انجمن مستندسازان

۱۲- انجمن منشیان صحنه،۱۳- انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی،۱۴- شورای عالی تهیه کنندگان،۱۵- کانون تدوینگران،۱۶- کانون دستیاران فیلمبردار

۱۷- کانون دستیاران کارگردان و برنامه ریزان،۱۸- کانون فیلمنامه نویسان،۱۹- کانون کارگردانان،۲۰- کانون مدرسان ایرانی سینما،۲۱- کانون آهنگسازان

۲۲- انجمن تهیه کنندگان مستند،۲۳ – انجمن فیلم کوتاه،۲۴ – انجمن چهره پردازان،۲۵ – انجمن کارکنان لابراتوار،۲۶ – انجمن مدیران تولید.

پایان پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.