تودیع و معارفه دو مدیر موسیقی؛ مهدوی رفت، ارجمند آمد

موسیقی > نهادها– ممتازنیوز:
پس از گذشت چند ماه از استعفای رضا مهدوی، مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری، پیروز ارجمند به جانشینی او انتخاب شد تا باز هم یک موزیسین مدیر مرکز موسیقی شود.

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا مراسم تودیع رضا مهدوی ـ مدیر سابق مرکز موسیقی حوزه هنری ـ و معارفه پیروز ارجمند به عنوان مدیر جدید این مرکز صبح سه شنبه ۱۸ مهرماه در حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم محسن مومنی رئیس حوزه هنری  با بیان اینکه این مراسم به دلیل مشغله‌های او به تاخیر افتاده گفت: این مراسم تودیع رضا مهدوی نیست چرا که مهدوی یک هنرمند است و حوزه هنری خانه او محسوب می‌شود.

او اضافه کرد: امیدوارم حوزه در بخش‌های دیگر بتواند از علم و هنر او بهره‌مند شود.

رییس حوزه هنری با اشاره به فعالیت‌های موسیقی مهدوی در دوره جوانی‌اش گفت: مهدوی در سن ۲۲ سالگی کنسرت‌های پژوهشی می‌داد که در آن زمان جزو بهترین‌ها و منحصر به فردها بود آن هم زمانی که فیتلیه حوز هنری در زمینه موسیقی پایین بود. مهدوی تنها با همه وجودش این کارها را انجام داد.

مومنی همچنین اظهار کرد: در این ۱۰ سالی که با مهدوی دوست هستم شاهد فعالیت‌هایش بوده‌ام در روزگاری که نمی‌شود راجع به انسان‌ها راحت صحبت کرد باید بگویم ویژگی‌های مهدوی قابل ستایش است و اگر قرار باشد در حوزه هنری برای یک نفر نکوداشت برگزار کنیم، آن یک نفر مهدوی است.او تاکید کرد که مهدوی در این ۱۰ سال مداوم و آگاهانه فعالیت کرده است.

رئیس حوزه هنری در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: مهدوی همیشه پای آرمان‌هایش ایستاد او به موسیقی فاخر و آرمان‌های انقلاب ارتباط داشت.

مومنی در بخش دیگری از سخنانش به این نکته اشاره کرد که بسیاری از آثار تولید شده در مرکز موسیقی حوزه هنری بدون ذکر نام تولید کننده از رسانه‌ها پخش می‌شود و خیلی وقت‌ها حتی کارمندان حوزه هنری نیز متوجه نمی‌شوند که این آثار کار همین  حوزه و مرکز موسیقی است.

او افزود: بیشتر اساتید و معتبران موسیقی کشور هنگامی که از استعفای مهدوی خبردار شدند برای ما یادداشت فرستادند تا مهدوی را منصرف کنیم. اما او تصمیمش را گرفته بود چرا که ۱۰ سال کار اجرایی برای یک هنرمند سخت و مضر است و باعث می‌شود او از فعالیت‌های هنری‌اش فاصله بگیرد.

مومنی عنوان کرد: در نهایت مجبور شدیم با درخواست مهدوی موافقت کرده و با کمک او با شخص بزرگ دیگری آشنا شویم که در عرصه پژوهش و خلق اثر آشنا است و بیش از ۲۰۰ موسیقی برای فیلم‌ها و نمایش‌ها ساخته است.پیروز ارجمند در دانشگاه‌های مختلف سابقه تدریس دارد و برای دانشجویانش قابل احترام است.

به گفته مومنی پیروز ارجمند جایگاه موسیقی در حوزه هنری را می‌شناسد و از او انتظار می‌رود که در شرایط فعلی موسیقی کارهای مورد توجهی ارائه دهد.

در ادامه این مراسم رضا مهدوی به روی سن دعوت شد و پس از مراسم تودیع در سخنان کوتاهی گفت: من دانه ارزنی بیش نیستم و اینجا هم ملک پدری بنده نبود. بنده هر کاری کرده‌ام به کمک همکارانم بوده است اما بعضی از کارها به اسم من تمام شده است.

مهدوی ادامه داد: وقتی که پستی می‌گیریم فقط و فقط باید خدمت کنیم و امیدوارم که بنده را عفو نمایید.

در بخش دیگری از این مراسم حمید عسگری آهنگساز درباره پیروز ارجمند و ویژگی‌های هنری او صحبت کرد.عسگری گفت: در نخستین روزهایی که این مسئولیت به پیروز ارجمند پیشنهاد شد او با من مشورت کرد و من به دو دلیل با این پیشنهاد مخالف بودم.

او ادامه داد: اولین دلیل مخالفتم این بود که کار اجرایی،‌ هنرمند را از خلوتی که به آن نیاز دارد باز می‌دارد و دوم این که پذیرفتن سمتی که پیش از آن یک مدیر برجسته در آن کار کرده، فعالیتی سخت است.

عسگری معتقد است اقدامات مهدوی در این ۱۰ سال تامل برانگیز است اما فکر می‌کنم که پیروز ارجمند نیز یکی از بهترین گزینه‌ها برای مدیریت مرکز موسیقی حوزه هنری بود و این ادعا با نگاهی به فعالیت‌هایش اثبات می‌شود. چرا که او هنرمندی متعهد و بی حاشیه است و یکی از دغدغه‌های اصلی او موسیقی نواحی و مذهبی محسوب می‌شود.

سپس پیروز ارجمند به روی صحنه دعوت شد و حکم مدیریت خود را از سوی محسن مومنی دریافت کرد در حکم ارجمند مومنی درخواست کرده بود که او به ظرفیت‌های موسیقی ایرانی توجه کرده و راهگشای این موسیقی باشد.

پیروز ارجمند نیز پس از دریافت حکم خود در سخنانی مطرح کرد: جا پای بزرگان گذاشتن کار دشواری است مخصوصا رضا مهدوی که تا به حال هیچ مدیری چنین تاییدی از جامعه موسیقی دریافت نکرده است. چرا که این مرکز تخصصی‌ترین نهاد حمایت پژوهش موسیقی شناخته می‌شود.

او بخش دیگری از سخنانش را به فعالیت‌هایی که قصد انجام آنها را دارد معطوف کرد.تشکیل شورای علمی مرکز اساتید و موسیقی‌دانان متعهد‌، توجه به گروه‌های سرود دانش آموزی،‌ حمایت جدی از موسیقی ملی ایران‌، دستیابی به بانک اطلاعات موسیقی ایرانی‌ و سنتی‌، تولید آثار موسیقایی فاخر سنتی و کلاسیک و… از جمله دغدغه‌های خود برشمرد .

ارجمند تدوین دایره المعارف جامع موسیقی ایران و ارتباط با تمامی علاقه‌مندان موسیقی در جهان از طریق وب سایت مرجع موسیقی ملی ایران را از جمله برنامه‌های آتی خود برشمرد و افزود: این مرکز از این پس دارای هشت منشور اصلی خواهد بود که به زودی آنها را تدوین و برنامه‌ریزی خواهیم کرد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.