تورج اصلانی جایزه بهترین فیلمبرداری جشنواره بین‌المللی سن سباستین را کسب کرد

به گزارش سینمانگار، تورج اصلانی با فیلم سینمایی «فصل کرگدن» جایزه بهترین فیلمبرداری بخش اصلی شصتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سن سباستین اسپانیا را از آن خود کرد.

فیلم سینمایی «فصل کرگدن» Rhino Season با حضور عوامل این فیلم در روزهای ۵ و ۶ مهرماه جاری (۲۶ و ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۲) در بخش اصلی شصتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سن سباستین در کشور اسپانیا به روی پرده رفت و تورج اصلانی فیلمبردار جوان این فیلم، برای اولین بار در تاریخ سینمای ایران توانست جایزه بهترین فیلمبرداری بخش اصلی این جشنواره معتبر سینمای جهان را از آن خود کند و آن را به فیلمبرداران تأثیرگذار سینمای ایران؛ هوشنگ بهارلو و نعمت حقیقی تقدیم کرد.

اعضای هیئت داوران بخش ویژه این جشنواره عبارت بودند از: “کریتسن واچون” تهیه کننده ـ رئیس هیئت داوران از آمریکا، “ریکاردو دارین” بازیگر از آرژانتین، “میشل کازتامبد” فیلمنامه‌نویس از فرانسه، “میا هانس لو” کارگردان از فرانسه، “پیتر سوزچیتسکی” فیلمبردار از انگلستان، “جولی تیمور” کارگردان از آمریکا و “آگوستی لارونگا” کارگردان از اسپانیا.

شصتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سن سباستین با حضور فیلم‌هایی از کارگردانان سرشناس کشورهای مختلف جهان و همچنین چهره‌های برجسته سینمای جهان در چندین بخش مختلف از جمله؛ بخش «مسابقه اصلی»، بخش «کارگردانان جدید» و چندین بخش رقابتی دیگر، در روزهای ۳۱ شهریورماه تا ۸ مهرماه جاری (۲۱ تا ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۲) در شهر سن سباستین در کشور اسپانیا برگزار شد.

فیلم سینمایی «فصل کرگدن» در اولین نمایش بین‌المللی خود و با حضور عوامل این فیلم، روز ۲۲ شهریورماه (۱۲ سپتامبر ۲۰۱۲) در بخش ویژه سی و هفتمیندوره جشنواره بین‌المللی فیلم «تورنتو» در کانادا به روی پرده ‌رفت.

سی و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «تورنتو» با نمایش فیلم‌هایی از کارگردانان سراسر جهان در بخش‌های؛ «اساتید»، «کشف استعدادها»، «مستقل‌ها» و «مستند» در روزهای۱۶ تا ۲۶ شهریورماه جاری(۶ تا ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۲) در شهر تورنتو در کشور کانادا برگزار شد.
 


سینما نگار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.