تورم مهار شده است/سازوکارهای مقابله با ویژه‌خواران در حال انجام است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

سخنگوی دولت گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه در آذر از ۲۹٫۸ به ۲۸٫۸ رسیده است و تورم ۱۲ ماهه هم از ۳۹٫۵ به ۳۵٫۵ تقلیل یافته و تورم مهار شده است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، محمدباقر نوبخت در نشست خبری امروز خود در جمع خبرنگاران گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه در آذر از ۲۹٫۸ به۲۸٫۸رسیده است و تورم ۱۲ ماهه هم از ۳۹٫۵  به ۳۵٫۵ تقلیل یافته و تورم مهار شده است و این روند با توجه به اینکه از دو ماه پیش آغاز شده نشان می دهد تورم در حال کاهش است اما این ارقام به منزله کاهش قیمت ها نیست، بلکه در حال تغییر است.

وی با اشاره به اعداد و ارقامی که در مرکز آمار ایران منتشر شده است، اظهار داشت: انتظار داریم تا پایان سال جاری نرخ تورم کمتر شود و برای سال ۹۳ با عنایت به پیش بینی نرخ ۲۵ درصد کارشناسان اقتصادی معتقدند نرخ تورم از ۲۵ درصد کاهش می یابد.

نوبخت با اشاره به جلسه امروز هیات دولت گفت: در هیات وزیران بر خصوصی سازی تاکید شد و دولت مسئول اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی است، این خصوصی سازی باید به اصل واقعی برسد و تنها برای تامین منابع مالی نباشد بلکه در جهت ارتقاء کیفیت مدیریت بنگاه‌های دولتی باشد و همان هدفی که در سیاست های کلی مقام معظم رهبری در خصوص رشد اقتصادی و بهبودی تصریح شده است، انجام شود.

سخنگوی دولت به تصمیم دیگر دولت در جلسه امروز هیات دولت اشاره کرد و گفت: در هیات وزیران در جهت افزایش بودجه برای جاده های کشور به وزارت راه و شهرسازی برای عبور و مرور بیش از یک‌هزار میلیارد تومان تخصیص داده شد تا دستگاه های اجرایی موظف شوند در خلال روزهای سخت زمستان جاده های ایمن تری برای مردم آماده کنند.

نوبخت در پاسخ به این سوال که در نامه‌ای که رئیس جمهور به معاون اول خود مبنی به مقابله با ویژه خواران تاکید کرده است، چه روش‌های اجرایی را در نظر گرفته‌اید؟، گفت: همانطور که گفتید این یک مطالبه‌ای از سوی رئیس جمهور به معاون اول است و ساز و کارهای اجرایی شدن آن در حال انجام است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.