توزیع روزانه بیش از ۲۶۰ میلیون لیتر فرآورده نفتی در کشور

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به برنامه ریزی برای تامین سوخت کشور در تمام روزهای سال و به ویژه زمستان گفت: روزانه بیش از ۲۶۰ میلیون لیتر انواع فرآورده توزیع می شود.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) ، سید ناصر سجادی در چهارمین همایش سراسری روسای حراست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی افزود: با وجود توسعه گازرسانی،همچنان مقادیر فراوانی فرآورده در سراسر کشور توزیع می شود .

قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تصریح کرد: پارسال به طور میانگین روزانه ۲۶۰ میلیون لیتر فرآورده نفتی در کشور توزیع شد.

وی سهم شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران را در توزیع فرآورده سال قبل ۴۰ درصد اعلام کرد و گفت : این حجم توزیع فرآورده در مقایسه با سال های پیش از آن، رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

سجادی با بیان این که مصرف گازطبیعی در سال های اخیر ثابت بوده است، رشد مصرف فرآورده های نفتی (بنزین، نفت گاز، نفت کوره نفت سفید) را چشمگیر خواند و گفت: این رشد گویای حساسیت کار شرکت ملی پخش است.

قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در باره رشد مصرف بنزین در کشور گفت: رشد مصرف سالانه بنزین پیش از اجرای سهمیه بندی ۱۰ درصد بود و در صورتی که این روند ادامه می یافت، در سال قبل باید روزانه ۱۳۲ میلیون لیتر بنزین در کشور توزیع می شد. 

سجادی تاکید کرد: با اجرای سهمیه بندی بنزین (در سال ۱۳۸۶) روزانه ۶۴ میلیون لیتر از این فرآورده در کشور توزیع و در کنار آن نیز با عرضه سی ان جی، صرفه جویی قابل توجهی در مصرف بنزین حاصل شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.