توزیع یک محصول با آرم سلطنتی انگلیس در ایران

جام جم آنلاین: یک شرکت ایرانی اقدام به پخش گسترده محصول چای یک شرکت مورد حمایت ملکه انگلیس، با آرم و نشان سلطنتی در ایران نموده است.

این شرکت ایرانی، چای پاکتی و کیسه ای «توینینگز» (TWININGS) را در ایران بسته بندی و بصورت گسترده ای توزیع می کند که روی پاکت اصلی و هر عدد از این چای کیسه ای آرم سلطنتی انگلیس با عبارت تامل برانگیزی چاپ شده است.

در زیر آرم سلطنتی انگلیس عبارت «BY APPOINTMENT TO HER MAJESTY QUEEN ELIZABETH II TEA & COFEEMERCHANTS R. TWININGS AND COMPANY LIMITED.LONDON»  حک شده است که این جمله نشانگر تضمین سلطنتی قراردادهایی است که قرن‌ها برای کسانی صادر می‌شود که برای دربار سلطنتی و یا شخصیت‌های خاندان سلطنتی خدمات یا کالا ارائه می‌دهند.

این تضمین این امکان را به این افراد می‌دهد که تبلیغات خود را با این عنوان انجام‌دهند که تامین‌کننده کالا یا خدمات برای خاندان سلطنتی هستند و از این طریق برای خود کسب اعتبار کنند.

این گواهی در انگلیس از سوی سه تن از خاندان سلطنتی برای تجار یا شرکت‌های تامین‌کننده خدمات یا کالای دربار سلطنتی، صادر می‌شود.

البته این بدان معنی نیست که این شرکت‌ها خدمات و کالای رایگان ارائه دهند، بلکه آن‌ها با وجود دریافت این تضمین، باز هم هزینه‌های آن را دریافت می‌کنند.

این تضمین معمولا روی بیلبوردها، سربرگ‌های شرکت و محصولات تبلیغ می‌شود، به این صورت که یا آرم خاندان سلطنتی و یا نشان شخصی که از خاندان سلطنتی این گواهی را صادر کرده است، روی آن درج می‌شود.

زیر آرم خاندان سلطنتی این عبارت درج می‌شود که «منتصب به …» و پس از آن نام مشتری خاندان سلطنتی و نوع محصول ارائه شده، درج می‌شود.

«خبرنگار فارس» در تماس با این شرکت خواستار توضیح در این باره شد که مسوولان این شرکت در پاسخ برخی مستندات خود را برای فارس ارسال و عنوان کردند که روال این کار بصورت قانونی انجام شده و وزارت ارشاد این آرم را تایید کرده است.

با این حال این بسیار عجیب است که بعد از موضع گیری های خصمانه دولت سلطنتی انگلیس، محصولی در ایران با آرم و نشان سلطنتی و تضمین سلطنتی با مجوز آنهم در شکل گسترده توزیع شود ضمن اینکه مشابه این محصول نیز در ایران به وفور و تنوع بسیار وجود دارد.

خبرگزاری فارس منتظر است پاسخ مسوولان مرتبط در این مورد را دریافت کند.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.