توزیع بنزین یورو ۴ از اول مهر در اراک، کرج و تبریز

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

مدیرکل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه از امروز برخورد جدی با مشترکین پرمصرف آب در تهران آغاز شده است، گفت: بنزین یورو۴ از اول مهر در اراک، کرج و تبریز توزیع می‌شود.

 محمدهادی حیدرزاده در اولین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران در سال جاری در جمع خبرنگاران، افزود: در اردیبهشت ماه سال جاری مصوبه‌ای در هیأت وزیران درباره کاهش آلودگی هوای کلانشهرهای تهران، ابلاغ و بر همین اساس کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا تشکیل شد و با بررسی وضعیت آلودگی منابع ثابت و متحرک، آموزش و تنویر افکار عمومی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه اجرای مصوبات استانی و بررسی کیفیت سوخت نیروگاه‌ها و استفاده از خودروهای برقی در این کارگروه ملی پیگیری می‌شود، گفت:۷۰ درصد آلودگی‌ها در کلانشهر تهران ناشی از منابع متحرک است.

رئیس اداره کل محیط زیست تهران به ارتقاء سطح استاندارد سوخت و خودرو اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون در ۱۲۳ جایگاه شهر تهران سوخت با کیفیت مناسب توزیع می‌شود. همچنین از اول مهرماه بنزین یورو ۴ در اراک، کرج و تبریز توزیع می شود که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال تمام کلانشهرهای کشور شاهد توزیع بنزین یورو ۴ خواهند بود.

حیدرزاده افزود: خوشبختانه از خرداد ماه سال جاری خودروهای تولیدی شرکت‌های خودروسازی داخلی بر اساس استاندارد یورو ۴ تولید و توزیع می‌شود اما پنج ساله بودن قانون معاینه فنی از جمله مشکلاتی است که همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه منابع ثابت در استان تهران آلودگی‌های قابل ملاحظه‌ای را تولید می‌کند، افزود: اگر صنایع و واحدهای آلاینده به تعهدات زمانی خود برای کنترل آلودگی پایبند نباشند، حتما درباره آنها اعمال قانون صورت می‌گیرد.

حیدرزاده در ادامه اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی تهران تا پایان آبان ماه سال جاری فقط دو روز شاهد بارش باران خواهد بود و با بحران جدی آب روبرو هستیم اما نمی‌دانم چرا مسئولان این مهم را اطلاع‌رسانی نمی‌کنند در حالیکه بحران‌ها را باید با مردم در میان گذاشت.

وی با تاکید بر اینکه از امروز برخورد جدی با پرمصرف‌های شهر تهران آغاز شده است، افزود: مدیریت آب در بخش کشاورزی متناسب نیست به طوری که ۹۰ درصد مصرف آب در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد.

– .

آخرین اخبار اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. رضا احمدزاده:

    با سلام لطفا جایگاههای پخش بنزین سوپر در تبریز را معرفی نمائید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.