توزیع بیش از ۵۱۰۰ جلد کتاب در بین زندان‌های استان خوزستان

۱۸م آذر ،

بیش از ۵۱۰۰ جلد کتاب با هدف تقویت و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در زندان‌های تابعه استان خوزستان به مخازن کتابخانه‌های عمومی و مشارکتی این استان افزوده شد.

به گزارش ایسنا،‌ رضا پوستچی با اعلام این خبر افزود: کتاب، کتابخانه‌ها و کتابخوانی از مؤلفه‌های مهم تربیت زندانیان و غنی سازی اوقات فراغت زندانیان است. برای همین منظور سیاستگذاری‌های ویژه‌ای در حوزه امور کتابخانه‌ها در زندان‌ها پایه‌ریزی شده است.

مدیر کل زندان‌های خوزستان تصریح کرد: از جمله این فعالیت‌ها دایر کردن ۱۱ کتابخانه عمومی و مشارکتی در زندان‌های تابعه استان خوزستان است که مجموعا بیش از ۱۸۰۰۰جلد کتاب را دارا بوده که با افزودن کتب تازه این آمار به بیش از ۲۳۰۰۰ جلد کتاب متنوع افزوده شده است، هم‌چنین عضویت حدود ۶۰۰۰ زندانی به عنوان عضو و کتابخوان یکی از شاخص‌ترین فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی در زندان‌ها بوده که البته این اقدامات و فعالیت‌ها با مساعدت و همکاری شایان توجه مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان انجام پذیرفته و بدون شک شاهد توسعه افزون بر این نیز خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در سال جاری این استان در امور کتابخانه‌ها عنوان نمونه را در بین تمامی دستگاه‌های اجرایی به خود اختصاص داده است، افزود: در این برنامه تعداد ۵۱۹۰ جلد کتاب مفید و مناسب مطالعه زندانیان و سربازان وظیفه شاغل در زندان‌ها توسط کارشناسان تربیتی زندان‌های این استان از محل نمایشگاه بین المللی کتاب تهران انتخاب شد که با تأمین بیش از ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این کتاب‌ها تهیه و بین زندان‌های استان توزیع شد.

پوستچی در پایان از راه‌اندازی دوازدهمین کتابخانه مشارکتی و عمومی زندان‌های استان خوزستان در ستاد اداره کل زندان‌ها در آینده نزدیک خبر داد و گفت: توسعه مسابقات و برنامه‌های ادبی و تخصصی کتاب و گام نهادن در عرصه مکانیزه سازی تمامی کتابخانه‌ها از جمله برنامه‌های شاخص عرصه کتاب و کتابداری زندان‌های استان خوزستان است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.