توزیع تخم‌مرغ از سبد‌ دلالان

به گزارش خانه ملت محمد علیپور درباره نرخ تخم مرغ که دو قیمت ۲۸۴۶ تومان از سوی وزارت جهاد کشاورزی و ۲۵۷۰ تومان سازمان حمایت برای آن پیشنهاد شده است، گفت:‌ برای تعیین نرخ تخم مرغ دو نهاد پیشنهاد دهنده باید به اجماعی برسند که نه تولیدکننده دچار ضرر شود و نه به بازار شوک وارد شود.

نماینده مردم ماکو،چالدران، پلدشت و شوط در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت کشاورزی با در نظر گرفتن منافع تولیدکننده و سازمان حمایت با در نظر گرفتن منافع مصرف کننده قیمت‌های پیشنهادی تخم مرغ را طرح کرده‌اند.

وی یادآور شد: تخم مرغ از محصولات پرمصرف سبد کالایی خانوارها است و باید در نرخ‌گذاری آن دقت شود که به مصرف کننده فشار زیادی وارد نشود.

علیپور با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی، تصریح کرد: زمانی که دولت باید پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها از تولیدکننده‌ها حمایت می‌کرد چنین اقدامی را انجام نداد و امروز هزینه‌های تولید افرایش یافته و چاره‌ای جز بالا بردن قیمت‌ها وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در واقع مردم امروز باید هزینه حمایت نکردن‌های دولت از تولید را بپردازند و اگر حمایت‌ها صورت می‌گرفت امروز تخم مرغ با قیمت واقعی خود به دست مردم می‌رسید.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه حضور واسطه‌ها و دلالی نیز در افزایش نرخ تخم مرغ تأثیر گذار بوده است، گفت: باید با افزایش نظارت‌ها نرخ کاذب را در بازار ریشه‌کن کرد.

در جلسه نمایندگان وزارت صنعت، جهاد کشاورزی، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و اتحادیه‌ها برای قیمت گذاری جدید تخم مرغ نرخ تخم مرغ از سوی وزارت جهاد کشاورزی ۲۸۴۶ تومان و سازمان حمایت ۲۵۷۰ تومان پیشنهاد شد که البته این جلسه هیچ نتیجه‌ای هم نداشت و نرخ تخم مرغ هنوز تعیین نشده است.

طبق برآوردهای کارشناسان قیمت تمام شده تخم مرع در حال حاضر برای تولیدکنندگان حدود ۳هزار تومان است.

موسسه اطلاعات مرغداری – آخرین عناوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.