توزیع روزانه ۲۰تن مرغ ۴۴۰۰ تومانی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از توزیع روزانه ۲۰ تن مرغ ۴۴۰۰ تومانی در میادین میوه و تره بار خبر داد و در خصوص گرانفروشی شیر در دو کارخانه لبنیات گفت: دامداری ها شیر خام را ۸۰۰ تا ۸۴۰ تومان می فروشند.

یدالله صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که شما به عنوان مسئول تنظیم بازار پایتخت چه اقداماتی برای کنترل قیمت مرغ انجام داده‌اید چرا که امروز قیمت این محصول استراتژیک تا هر کیلوگرم ۷ هزار تومان نیز رسیده است، اظهار داشت: تنظیم بازار مرغ یک موضوع عمومی است و مربوط به کل کشور است اما ما برای تنظیم بازار مرغ پایتخت دو تفاهمنامه با اتحادیه تعاونی‌های صنعت مرغ و همچنین شرکت کیسون انعقاد کرده‌ایم تا هر کدام روزانه ۱۵۰ تن مرغ در اختیار ما قرار دهند.


وی افزود: متأسفانه از ۳۰۰ تنی که تفاهم کرده‌ایم فعلا روزانه ۲۰ تن به ما داده می‌شود که به قیمت هر کیلوگرم  ۴۴۰۰ تومان در میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سؤال که با وضعیت به وجود آمده فکر نمی‌کنید در ماه مبارک رمضان با مشکل مواجه شویم؟ اظهار داشت: نمی‌توان منکر افزایش تقاضا در ماه مبارک رمضان شد اما با توجه به اقدامات تنظیم بازاری که در معاونت بازرگانی داخلی صورت می‌گیرد نگرانی برای ماه مبارک نداریم.

صادقی در پاسخ به این سؤال که امروز شاهد افزایش قیمت شیر در شهر تهران بوده‌ایم، گفت: دو شرکت تولید‌کننده لبنیات امروز اقدام به افزایش قیمت شیرخود کرده‌اند که امروز با آنها جلسه داشته‌ایم و عصر امروز نیز جلسه دیگری با آنها خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سؤال که دلیل افزایش قیمت شیر چه بوده است؟ گفت: واقعیت این است که دامداران قیمت شیر را با قیمت مصوب ۶۲۰ تومان عرضه نمی‌کنند و قیمت شیر را با ۸۰۰ تا ۸۴۰ تومان بسته به درصد چربی آن به کارخانجات لبنیات می‌دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سؤال که چگونه می‌توان گرانفروشی شیر توسط دامدارها را کنترل کرد، گفت: باید از شرکت پشتیبانی امور دام پیگیری کنید که تا چه میزان نهاده‌ها در اختیار دامداران قرار می‌گیرد.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.