توزیع شیر مدارس از هفته اول آذر

۲۲ آبان ،

دبیر کمیته ملی شیر مدارس از آغاز توزیع شیر مدارس از هفته اول آذر در بعضی استان ها خبر داد.

علیرضا کریمیان در مصاحبه با واحد مرکزی خبر، روند امضای قرارداد تامین شیر در استان ها را مستقل دانست و افزود: روند برگزاری مناقصه و امضای قرارداد تامین شیر در بعضی استان ها به مرحله مشخص شدن پیمانکار رسیده است که توزیع شیر در بعضی مدارس در هفته اول اذر ، در بعضی مناطق نیمه اول اذر و در بعضی استان ها حداکثر تا پایان آذر آغاز می گردد.
وی گفت: طبق بودجه اختصاصی در قانون بودجه امسال ، ۲۵۰ میلیارد تومان برای تامین شیر مدارس در نظر گرفته شده است که اخیرا صد میلیارد تومان آن تخصیص یافت و درحال ابلاغ آن به استان ها هستیم.
کریمیان همچنین در پاسخ به این که آیا وقت باقی مانده تا پایان سال تحصیلی برای توزیع شیر مدارس کافی است گفت : وقت حضور دانش آموزان در کلاس های درس تا پایان اردیبهشت است که از وقت کافی برای توزیع شیر برخورداریم و از این نظر با مشکل مواجه نمی شویم.
وی همچنین با رد تاثیر احتمالی افزایش قیمت شیر بر کیفیت شیر مدارس گفت : از ابتدا تاکید کرده ایم که شیر مرغوب با دو و نیم درصد چربی توزیع می گردد و کیفیت ، هیچ گاه تحت الشعاع کمیت آن قرار نمی گیرد.
کریمیان ، تامین و عرضه شیر در کلانشهر تهران را به برنامه ریزی دقیق تر و البته وقت بیشتر نیازمند و آغاز توزیع آن را در آذر قطعی دانست.
وی همچنین تعداد دفعات توزیع شیر در مدارس را منوط به تصمیم کمیته ملی شیر مدرسه و تابعی از شرایط بازار و میزان اعتبار تخصیصی برشمرد.
کریمیان گفت : امسال ۱۰ میلیون نفر از دانش آموزان پیش دبستان ، ابتدایی و راهنمایی و معلمان شاغل در این مدارس مشمول دریافت شیر می باشند.
دبیر کمیته ملی شیر مدارس همچنین ، توزیع اغذیه رایگان میان حدود سه میلیون نفر از دانش آموزان مناطق محروم را از دیگر اقدامات این کمیته در مناطق کمتر توسعه یافته بیان کرد.
نمایندگان وزارتخانه های آموزش و پرورش ، بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، صنعت ، معدن و تجارت ، تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و معاونت برنامه ریزی و نظارت ریاست جمهوری در کمیته ملی شیر مدارس عضویت دارند.


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.