توزیع محصولات ضدعفونی جدید از امروز/شرایط بازار تا ۱۰ روز دیگر عادی می‌شود

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی از پیوستن تولیدکنندگان شوینده به تولید محصولات ضدعفونی خبر داد و گفت: کارخانه‌های شوینده پیش از شروع ویروس کرونا محصولات ضدعفونی تولید نمی‌کردند، اما اکنون مقدمات تولید این محصولات فراهم شده و کالاهای جدید از امروز تولید و به صورت گسترده توزیع خواهد شد.

بختیارعلم بیگی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تولید محصولات ضدعفونی پیش از این فقط در کارخانه‌های تجهیزات پزشکی انجام می‌شد، از اعلام آمادگی حدود ۶۰ شرکت تولیدی شوینده در این زمینه خبر داد و گفت: با توجه به این که ماشین آلات خط تولید شوینده مشابه ماشین‌های مورد نیاز نولید محصولات ضد عفونی‌ است، حالا تولیدکنندگان شوینده به کمک آن‌ها آمده‌اند.

وی با بیان اینکه با هماهنگی سازمان غذا و دارو پروانه ساخت این شرکت ها طی ۲۴ ساعت صادر شد، تصریح کرد: در حال حاضر میزان دقیق تولید کارخانه‌های شوینده در زمینه محصولات ضدعفونی مشخص نیست، اما پایان هر هفته می‌توانیم آمار تولید هفتگی را ارائه کنیم.

همچنین به گفته رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی، مواد اولیه تولید محصولات ضدعفونی در داخل کشور تولید می‌شود و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز ترتیبی داده که تولیدکنندگان الکل، مواد اولیه مورد نیاز را به خط تولید برسانند.

شرایط بازار تا ۱۰ روز دیگر عادی می‌شود

علم بیگی همچنین با بیان اینکه داروخانه‌ها در اولویت دریافت تولیدات جدید هستند، وعده داد که تا کمتر از ۱۰ روز دیگر وضعیت بازار محصولات ضدعفونی عادی شود.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه علت کمبود محصولات ضدعفونی در داروخانه‌ها و نقش واسطه‌ها در ایجاد این وضعیت گفت: با توجه به اینکه پیش از شیوع ویروس کرونا درخواست برای این گونه محصولات خیلی کم بوده، افزایش ناگهانی تقاضا علت اصلی کمبود محصولات ضدعفونی است. انبار خانگی این گونه محصولات نیز به این مسئله دامن زده است؛ بنابراین به نظر نمی‌رسد که واسطه‌ها و احتکار کنندگان عامل اصلی کمبودها باشند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، از سوم اسفندماه مواردی از ابتلا به ویروس کرونا در ایران اعلام شد و تا ظهر جمعه نهم اسفند ماه، ۳۸۸ مبتلا و ۳۴ فوتی بر اثر ابتلا به این ویروس گزارش شده است. همچنین گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد که در پی شیوع این بیماری، شهروندان برای تهیه محصولات ضدعفونی و ماسک با مشکلاتی مواجه هستند که مسئولان مختلف علت آن را افزایش ناگهانی تقاضای این محصولات عنوان می‌کنند. البته مواردی از احتکار و خودداری از عرضه این محصولات نیز در روزهای اخیر گزارش شده است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.