توزیع ناعادلانه ثروت در “ایتالیا” / میزان “فقر” رو به افزایش است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بانک مرکزی ایتالیا با اشاره به توزیع ناعادلانه ثروت در این کشور،‌ اعلام کرد، درآمد خانوارهای ایتالیایی کاهش و میزان فقر افزایش یافته است.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی آنسا، بانک مرکز ایتالیا در گزارش ممتاز به نقل ازی دربارهٔ اقتصاد خانوارهای ایتالیایی اعلام کرده است،‌ ثروتمندان در این کشور، ‌ثروتمند تر شده و در عوض،‌ درآمد خانوارها کاهش یافته است.

در همین زمینه و بر اساس مطالعات به عمل آمده بانک مرکزی ایتالیا دربارهٔ اقتصاد خانوارها در این کشور، ۱۰درصد از خانوارهای بسیار ثروتمند ایتالیا، ۴۶٫۶ درصد از ثروت را در اختیار دارند.

بر اساس تحقیقات دو سالانه بانک مرکزی ایتالیا دربارهٔ اقتصاد خانوارهای ایتالیایی در فاصله سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ میلادی،‌ درآمد خانوارها در این کشور به میزان ۷٫۳ درصد و میانگین ثروت آنها نیز ۶٫۹ درصدکاهش یافته است.

بانک مرکزی ایتالیا با اشاره به اینکه از هر سه فقیر در این کشور، یک فقیر مهاجر است، نوشت، فقر مطلق نیز از ۱۴ درصد در سال ۲۰۱۰،‌ به ۱۶ درصد در سال ۲۰۱۲ میلادی افزایش یافته است.

این بانک با اشاره به توزیع نامتقارن و ناعادلانه ثروت در ایتالیا،‌ اعلام کرده است، نیمی از خانوارها با درآمدی کم تر از دو هزار یورو در هر ماه زندگی می کنند.

در همین زمینه،‌ ۲۶ درصد از خانوارهای ایتالیایی دست کم یک بدهی دارد. میزان متوسط بدهی ها نیز ۵۱هزار یورو است.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.