توزیع گسترده سیمکارتهای ثبت نام نشده میان شهروندان

به گزارش خبرگزاری مهر،‌ این سیم کارت ها در برخی سوپر مارکت ها، کیوسکهای روزنامه فروشی و دستفروشان به صورت گسترده توزیع می شود و بدون تقاضای مدارک شناسایی و یا احراز سن قانونی متقاضیان طی روزهای اخیر عرضه شده و این روند همچنان ادامه دارد.

یک فعال بازار سیمکارت با تایید اینکه سیمکارت ها از ابتدای فصل تابستان و همزمان با آغاز طرح تابستانه همراه اول که اقدام به ارائه سمیکارت های اعتباری به بهای پنج هزار تومان در نمایندگی های مجاز سیمکارت کرد، بوسیله اپراتور رقیب (اپراتور دوم) به منظور کسب بازارهای بیشتر در سطح گسترده اجرایی شده است.

ایرانسل که مجاز به عرضه ۱۵میلیون و ۴۰۰ هزار سیمکارت بر اساس پروانه اش می باشد، تاکنون بیش از ۴۰ میلیون سیمکارت در کشور عرضه کرده است، اما با وجود تایید مسئولان قبلی وزارت ارتباطات که پروانه این اپراتور را صادر کرده اند، مسئولان فعلی هیچ گونه محدودیتی برای فعالیت این اپراتور قائل نیستند.

به اعتقاد کارشناسان، عرضه سیمکارت فعال، بدون ثبت مشخصات خریداران آن هم به صورت گسترده جدای از تایید سودجویی های مسئولان این اپراتور صرفا تحریک کننده جوانان و نوجوانانی است که در فصل تابستان و فراغت از تحصیل با علم به اینکه مالک این سیمکارت در شبکه شناسایی نخواهد شد، تبعات فرهنگی- اجتماعی و حتی امنیتی گسترده ای به همراه دارد.

اپراتور ایرانسل بارها برای عرضه سیمکارت از این شیوه استفاده کرده و هیچگاه با جریمه از سوی مسئولان دولتی و یا قضایی کشور برای تخلفات گسترده اش مواجه نشده است.

اپراتور دوم تلفن همراه کشور که هزینه های هر دقیقه مکالمه اش از دو اپراتور تالیا و همراه اول بیشتر است، برای گمراه کردن دارندگان سیمکارت های این اپراتور حتی در جزوه کوچک همراه سیمکارت هایش که ۲۴ صفحه توضیحات در آن نوشته شده است، بهای دقیق و یا مقایسه ای هر دقیقه مکالمه با این نوع سیمکارت را توضیح نداده است.

به گزارش مهر،‌ ضرورت دارد‌ مسئولان قضایی کشور در حالیکه تخلفات این اپراتور از چشم برخی مسئولان اجرایی مخفی مانده است، نسبت به رسیدگی به این تخلفات اقدام کنند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.