توزیع ۱۲۰ میلیون دفترچه مدارس در کشور

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت ، معدن و تجارت در آستانه مهرماه و شروع سال تحصیلی جدید از توزیع ۱۲۰ میلیون دفترچه تا آبان ماه امسال در سراسر کشور خبرداد و گفت : ۳۵ میلیون جلد از این تعداد به چاپ رسیده و بزودی در فروشگاه های نوشت افزار توزیع می شود.

به گزارش بی باک به نقل از ایرنا، حسن رادمردˈ روز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با رییس شورای اصناف ، با ابراز امیدواری نسبت به اینکه دفترچه های سفارش داده شده از سوی بخش بازرگانی وزارت صنعت ، معدن و تجارت به موقع توزیع شود، افزود: بزودی نرخ مصوب این دفترچه ها اعلام می شود.

وی این توضیح را نیز داد که قرار است انجمن تولیدکنندگان دفترچه مدارس ، ۱۲۰ میلیون دفترچه مدارس را به چاپ برساند.

مقام مسئول در وزارت صنعت ، معدن و تجارت با تاکید بر نظارت و کنترل جدی بر روی نرخ ها در سطح عرضه ، درباره دفترچه های فانتزی که به فروش می رسد ، افزود: امسال با هماهنگی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و کمیسیون های نظارت استان ها، قیمت ها براساس فاکتور تولیدی و توزیعی مصوب،کنترل می شود .

رادمرد افزود: تمام تلاش ها برآن است تا با هماهنگی های صورت گرفته با ۳۱ استان کشور ، از هر گونه اجحاف بر مصرف کننده در حوزه نوشت افزار جلوگیری شود .

وی در ادامه گفت: در زمان حاضر ۸۵ درصد نوشت افزارها تولید داخل است ، اما تنها ۱۵ درصد کیف و کفش مدارس در داخل تولید می شود.

خودکفایی در تولید مداد و خودکار موضوع دیگری بود که سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت ، معدن و تجارت مطرح کرد و گفت از این بابت مشکلی نخواهیم داشت .


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.