توزیع ۱۸ هزار و ۳۸ بسته حمایتی و برپایی ۶۹۴ سفره ی مهربانی

اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران از توزیع ۱۸ هزار و ۳۸ بسته ی حمایتی و معیشتی و برپایی ۶۹۴ سفره مهربانی در سطح استان تهران خبر داد.

دکتر سید منتظر شبر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی  باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان با همکاری خیرین داوطلب و اصناف تولیدی، توزیعی در جهت دستگیری نیازمندان با حفظ کرامت و شأن آن ها ۱۸ هزار و ۳۸ بسته حمایتی و معیشتی در سطح استان توزیع شده گفت: در مرحله تهیه اقلام مواد غذایی داوطلبان خیران و اعضای گروه حمایت با کمک های نقدی و غیر نقدی خود نسبت به تهیه مواد غذایی از قبل مشخص شد اقدام نمودند.
همچنین در مرحله تفکیک و بسته بندی با پتانسیل ۶۷ خانه داوطلب فعال در سطح استان و پشتیبانی یک هزار و ۷۳۴ نفر نیرو که با مشارکت آنان ۱۸ هزار و ۳۸ بسته حمایتی، معیشتی تهیه و توزیع گردید.
به گفته ی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران این بسته های غذایی و حمایتی در بین آن دسته از خانواده های نیازمند که از قبل توسط گروههای داوطلب شناسایی شده بودند توزیع گردید.
ارزش ریالی سبدهای غذایی توزیع شده در مجموعه استان تهران را ۱۹ میلیارد و ۶۹۸ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال اعلام کرد و بیان داشت: ۱۹ میلیارد و ۱۰۵ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال آن از محل مشارکت های داوطلبانه جذب شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران در خصوص طرح فجر ۹۲ نیز گفت: امسال در ماه مبارک رمضان برای اولین بار با مشارکت اعضای امور جوانان و داوطلبان استان تهران اعزام کاروان های نیکوکاری به روستاهای محروم استان طراحی و اجرا گردید.
وی افزود: در این کاروان ها اعضای امور داوطلبان و امور جوانان، پزشکان و پیراپزشکان داوطلب با اعزام به نقاط روستایی به انجام اقدامات امدادی درمانی بشر دوستانه و عام المنفعه مبادرت نمودند.
به گفته وی ۲ هزار و ۲۶۵ نفر نیرو در قالب این کاروان ها در روستاهای استان تهران حاضر و در امر ارائه خدمات عام المنفعه عنوان شده به ۲۰ هزار و ۲۲۱ نفر مشارکت نمودند.
وی در ادامه با اشاره به طرح سفره های مهربانانه در روستاها و مناطق شهری مبنی بر اطعام و افطار نیازمندان بیان داشت: یک هزار و ۵۵ نفر داوطلب در ۶۹۴ سفره افطاری به ارزش ریالی یک میلیارد و ۱۴۳ میلیون و ۵۱۰ هزار ریال از ۱۵ هزار و ۵۵۵ نفر میهمان پذیرایی کردند.
وی برپایی ۱۴۲ چادر سلامت را از دیگر اقدامات در ماه مبارک رمضان عنوان داشت و گفت: در این چادرها تست سلامت با پایه سنجش فشار و قند خون به همراه توزیع بروشورهای آموزشی و سلامت انجام گردید.
وی در ادامه تصریح کرد: ۴۷۶ نفر از پرسنل پزشک پیراپزشک و اعضای امور جوانان و داوطلبان در این چادرها به ارائه خدماتی چون ویزیت رایگاه ۳هزار و ۵۴۵ نفر و توزیع ۳هزار و ۳۱۶ بسته فرهنگی و آموزشی سلامت و سنجش ۴ هزار و ۶۵۸ مورد فشار و قند خون را اجرا نمودند.
وی اهدای خون را یکی دیگر از برنامه های انجام گرفته در ماه مبارک رمضان مطرح کرد و افزود: تعداد بسیاری از اعضای امور جوانان و داوطلبان در طول این ماه در گروههایی با مراجعه به پایگاه های سازمان انتقال خون برای انجام این امر خداپسندانه و انسانی اقدام نمودند که پس از انجام مراحل اولیه آن تعداد ۳۱۴ نفر موفق به انجام اهدای خون شدند./


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.