توزیع ۳۰ هزار تن گوشت و مرغ در نمایشگاه‌های پاییزه

توزیع 30 هزار تن گوشت و مرغ در نمایشگاه‌های پاییزه

۳۰ هزار تن گوشت و مرغ در نمایشگاه‌های پاییزه توزیع می‌شود.

 

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگار ایانا از عرضه ۳۰ هزار تن گوشت و مرغ در نمایشگاه‌های پاییزه خبر داد.

حسن رادمرد افزود: به‌منظور تأمین اقلام اساسی مردم در روزهای بازگشایی مدرسه‌ها و همچنین متعادل کردن قیمت مواد پروتئینی ازجمله گوشت مرغ، در کمیسیون تنظیم بازار این‌گونه تصمیم‌گیری شد تا با همکاری اتحادیه مرغداران و همچنین تشکل‌های خصوصی از محل تولید داخل و کالای وارداتی نسبت به عرضه ۳۰ هزار تن گوشت مرغ در نمایشگاه‌های پاییزه و شرکت‌های توزیع منتخب اقدام شود.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره توزیع ناعادلانه جو دامی که باعث اختلال در روند منطقی توزیع شده است و نحوه توزیع نهاده‌های دامی در حال حاضر، تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت از ابتدای سال جاری به‌منظور حذف واسطه‌ها نسبت به تأمین و عرضه مستقیم نهاده‌های دامی ازجمله جو وارداتی به اتحادیه‌های دامداری و مرغداری کشور اقدام کرده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: وجود هرگونه کوتاهی در توزیع عادلانه جو به دامداران متوجه اتحادیه‌های ذی‌ربط بوده که با گذشت زمان و افزایش نظارت و بازرسی‌های مؤثر این روند اصلاح شده است.

رادمرد همچنین درباره وضعیت ذخیره‌سازی نهاده‌های دامی خاطرنشان کرد: با اقدامات صورت‌گرفته از سوی وزارت صنعت، میزان واردات نهاده‌های دامی که نقش مهمی در تولید پروتئین کشور دارد، در پنج‌ماهه سال جاری وضعیت مطلوبی داشته و با اختصاص یک میلیون و ۵۴۴ میلیون دلار میزان واردات سه قلم عمده آن (جو، ذرت دامی و کنجاله سویا) به سه‌هزار و ۵۰۹ تن رسیده است که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۰ (دوهزار و ۱۹۰ تن) رشدی ۶۰٫۲۳ درصدی را ثبت کرده است.

وی تأکید کرد: بنابراین با توجه به ذخایر موجود، هیچ‌گونه نگرانی در این باره متوجه کشور نبوده و مراتب از سوی پشتیبانی امور دام در کشور به تشکل‌های یادشده اعلام شده است./

 

خبرنگار: مهدیه انوشه

E-910621-01

بازرگانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.