توسط ایران خودرو صورت می گیرد؛ جایگزینی ۸۰ هزار تاکسی فرسوده

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

توسط ایران خودرو صورت می گیرد؛ جایگزینی 80 هزار تاکسی فرسوده

توسط ایران خودرو صورت می گیرد؛
جایگزینی ۸۰ هزار تاکسی فرسوده

پرشین خودرو: بر اساس تفاهم نامه میان گروه صنعتی ایران خودرو و ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، ۸۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده توسط ایران خودرو جایگزین می شود.

به گزارش ممتازنیوز، این تفاهم نامه روز شنبه ۱۹ بهمن بین هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و سید مجتبی شفیعی رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور به امضا رسید.
این تفاهم نامه از این تاریخ به مدت ۱۸ ماه به اجرا در می آید و این مدت با توافق طرفین یا براساس مواد این تفاهم نامه قابل تغییر و تمدید است.
در نشست مشترک دو طرف که به منظور امضا و تبادل تفاهم نامه برگزار شد، هاشم یکه زارع در سخنانی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر تولید ملی در نام گذاری های پنج سال اخیر، گفت: لازم است با بهره گیری ازسرمایه های ملی و تولیدات کشور، نیاز مشتریان را تامین کنیم.
وی از برنامه ایران خودرو برای طراحی یک خودرو جدید فقط مخصوص تاکسی خبر داد و گفت: در این خودرو امکانات لازم برای مسافران و راننده ها گنجانده خواهد شد و در این راه، از راهنمایی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و سایر حوزه ها استقبال می کنیم.
در این دیدار رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور نیز با اشاره به تبعات اقتصادی و زیست محیطی بزرگی که در دو سال اخیر به دلیل توقف طرح جایگزینی خودروهای فرسوده به کشور تحمیل شد، گفت: امروز حجم بسیاری تاکسی فرسوده داریم که از طریق تعامل با مدیریت جدید ایران خودرو و با اولویت تولید داخل، به جایگزینی آن می پردازیم.
شفیعی افزود: در نتیجه جلسات متعدد با ایران خودرو، تا سقف ۸۰ هزار دستگاه تاکسی جدید شامل سمند و ۴۰۵ از سوی ایران خودرو برای ناوگان عرضه می شود.
وی از ثبت نام ۱۰ هزار راننده تاکسی های فرسوده در سامانه نوسازی ناوگان خبرداد و گفت: با بانک مرکزی و شورای اقتصاد هماهنگی های لازم انجام و سقف اعتبارات و تسهیلات جایگزینی ناوگان تاکسی دوبرابر شده تا توجیه اقتصادی داشته باشد.
در این نشست، عبدالله بابایی معاون فروش و بازاریابی ایران خودرو نیز اظهار داشت: جایگزینی خودروهای فرسوده از دو سال پیش به خاطر مشکلات گمرک و عدم دریافت نقدینگی متوقف شد، اما ایران خودرو آمادگی خود برای جایگزینی تاکسی های فرسوده را حفظ کرده و در نتیجه جلسات متعدد با ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، قرار شده تاکسی های مورد تفاهم در بسته های پنج هزار دستگاهی پس از یک ماه از تحویل پول، جایگزین شود.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.