توسعه‌ بیمه از جرم و جنایت جلوگیری می‌کند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

37[1].jpg

مدیرعامل شرکت بیمه ایران گفت: صنعت بیمه می‌تواند نقش مهمی در جلوگیری از جرائم و کاهش توسعه‌ی جمعیت کیفری کشور داشته باشد.

به گزارش تفسیری خبرنگار بانک و بیمه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جواد سهامیان مقدم در سی‌وششمین جلسه‌ شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی با اشاره iبه حاضرین در جلسه گفت: حاضرین در این جلسه حافظان عدالت می باشند و با اندیشه و زبان خود زمینه‌ی عدالت وحق را فراهم می‌کنند.

وی خطاب iبه حاضرین گفت: شما کسانی میباشید که می‌توانید عدالت که حضرت علی (ع) مطرح نمودند بیان نمایید، البته اجرای این عدالت نیازمند قانون است، ضمن آنکه با کمک شما می‌توان قوانین خوب و شفاف، جامع و مانع در مجلس وضع نمود.

وی گفت: خوشبختانه وضع قوانین ما خوب است البته قانون مدنی ما برای چندین دهه پیش است، اما iبه سبب مبنای حقوقی و وزین هنوز ادامه دارد و تغییر خاصی نکرده است.

مدیر عامل شرکت بیمه ایران خاطر نشان نمود: صنعت بیمه هم عاری از وظایف جمع حاضر نمی باش و قرار است مکمل حرکت‌های حقوقی باشد، چرا که در ابعاد مختلف هم‌چون آمار که شامل آمار قضایی، نیروی نظامی و صنعت بیمه است و بسیاری از جرائم که در دو حوزه‌ی قضایی و نیروی انتظامی ثبت و ضبط نمی‌شود، با پوشش بیمه‌ای که داریم می‌توان iبه آنها دست پیدا نمود.

سهامیان مقدم جرم‌شناسی را از دیگر مواردی عنوان نمود که از طریق صنعت بیمه می‌توان iبه آن دست یافت و ادامه داد: توسعه‌ی بیمه از جرم و جنایت جلوگیری می‌کند، زیرا کسی که بیمه مسوولیت ندارد با iبه وجود آمدن یک بحث مالی مشکلات بسیاری iبه وجود می‌آورد، هم‌چنین نداشتن بیمه شخص ثالث در یک تصادف می‌تواند دو تا چند خانواده را دچار مشکل کند و جرائمی iبه دنبال دارد.

وی گفت: بیمه می‌تواند در کاهش توسعه‌ی جمعیت کیفری نقش داشته باشد، لذا از شما حاضران دراین نشست می‌خواهم از سازمان خرد آغاز نمایید، تا اشخاص iبه جهت جایگاه حقیقی و حقوقی پوشش‌های لازم بیمه‌ای را داشته باشند.

مدیر عامل شرکت بیمه ایران در پایان iبه تاریخچه‌ی بیمه ایران در هفتاد و هفتمین سال فعالیت خود اشاره نمود و گفت: امروز ۲۷ شرکت بیمه داریم که تنها شرکت دولتی، بیمه ایران است و بیش از ۵۰ درصد سهم بازار را تشکیل می‌دهد، هم‌چنین توانسته‌ایم iبه جامعه دو میلیونی معلمین و آموزش و پرورش بیمه کلاسی بدهیم و با این حرکت iبه صنعت بیمه عمق دادیم.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.