توسعه اقتصادی و مبارزه با تروریسم باید سرلوحه اهداف آینده عدم‌تعهد قرار بگیرد

وزیر امور خارجه یمن گفت:‌ توسعه اقتصادی و مبارزه با تروریسم باید سرلوحه اهداف آینده جنبش قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران مستقر در اجلاس نم، وزیر امور خارجه یمن اظهار داشت: جنبش عدم تعهد در واقع به دنبال همکاری‌های لازم با برادران و همسایگان خود در تحقق اهداف مشترک‌شان هستند.

وی ادامه داد: حل بحران‌های موجود در کشور‌ها تنها با ایجاد گفتگوها و مذاکرات مسالمت‌آمیز امکان‌پذیر خواهد بود.

وزیر امور خارجه یمن با اشاره به تدوین قانون اساسی کشور یمن تصریح کرد:‌ منصور آبادی رئیس جمهور فعلی کشور یمن براساس تدوین قانون اساسی کشور درصدد تحقق عدالت و دوستی و پایبندی به حقوق بشر و رفع بحران‌های مختلف است.

وی ادامه داد: در تدوین این قانون بنا شده است تا آرمان‌ها و اهداف به حق ملت یمن همگی مورد بررسی قرار گیرند.

وزیر امور خارجه یمن با اشاره به برگزاری نشست دوستان یمن در سپتامبر آینده گفت: در این نشست به بررسی نیازهای مردم یمن و حل مشکلات و مسائل پیش رو خواهیم پرداخت، توسعه اقتصادی، ایجاد امنیت و مبارزه با تروریسم باید سرلوحه آیندگان دراین کشور قرار گیرد.

وی به چالش‌های حاکم در خاورمیانه اشاره و خاطرنشان کرد: کشورهای عضو عدم تعهد باید با اقدامات لازم و اجرای برنامه‌ریزی‌های موثر خود چالش‌های پیش روی کشورهایی همچون فلسطین و سوریه را کاهش دهد و در عضویت شناختن کشور فلسطین در سازمان ملل اقداماتی را صورت دهند.

وزیر امور خارجه یمن با اشاره به دوستی و برادری کشور فلسطین با همسایگان خود افزود: برادران فلسطینی باید صلح و آشتی ملی را سرلوحه برنامه خود قرار دهند و دولت سوریه مسئولیت حمایت از مردم خود را دارد؛ لذا از این ملت می‌خواهیم که با گرایش به گفتگوهای ملی بحران‌های حاکم را کاهش دهد.

انتهای پیام/پ۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.