توسعه ترجمه ماشینی با محوریت زبان فارسی در دانشگاه امیرکبیر

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از توسعه ترجمه ماشینی با محوریت زیان فارسی در این دانشگاه خبر داد.
 
 
دکتر علیرضا رهایی در مراسم افتتاحیه مسابقه روباتیک و هوش مصنوعی جام امیرکبیر با اشاره به برگزاری همزمان هوش مصنوعی، روباتیک، کنگره روباتیک و هوش مصنوعی و فن بازار افزود: ویژگی خاص جشنواره امیرکبیر تخصصی بودن آن است به گونه‌ای که روبات‌های هر بخش جایگاه خاصی در بخش‌های صنعتی دارد.
 
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به کاربردهای روبات‌های حوزه شهری، اظهار داشت: در مجموعه خدمات شهری برای بخشی از خدماتی که به طور گسترده از نیروی انسانی استفاده می‌شود و بعضا با مشکلاتی نیز همراه است می‌توان با استفاده از روبات‌های شهری اقدام به ارائه خدمات شهری کرد.
 
وی حوزه پزشکی را از دیگر زمینه‌های کاربرد روبات‌ها ذکر کرد و ادامه داد: دراین راستا امروزه شاهد استفاده روز افزون از روبات‌های جراح در حوزه پزشکی هستیم.
 
رهایی با گلایه از عدم حضور بخش صنایع در این مسابقات خاطر نشان کرد: در این مسابقات نیز به مقولات مهمی چون شناسایی چهره، شناسایی فایل‌های ویروسی و به ویژه بحث مهم تقلبات بانکی که امری خطرناک در سیستم بانکی است توجه شده است.
 
وی از اجرای پروژه‌ای در این دانشگاه در زمینه ترجمه ماشینی خبر داد و یادآور شد: در این پروژه پژوهشگران این دانشگاه توانستند اقدام به توسعه ترجمه ماشینی با محوریت زبان فارسی کنند که با موفقت در حال انجام است.
 
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه این ماشین دارای کاربردهای وسیعی است، ابزار امیدواری کرد که زمینه برای بهره برداری از این نوع طرح‌ها فراهم شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.