توسعه تعاونی‌های تولیدی در کشور

جام جم آنلاین: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از گسترش تعاونی‌های تولیدی در پنج سال اخیر خبر داد و گفت: با توجه به عضویت ۴۲ میلیون نفر از شهروندان در تعاونی ها، ایران به عنوان کشوری تعاون محور در جهان مطرح است.

به گزارش روابط عمومی رادیو اقتصاد غلامحسین حسینی نیا گفت: سال ۲۰۱۲ سال بین‌المللی تعاون است و در ایران هم از هر سه نفر یک نفر عضو تعاونی هستند در حالی که در جهان به یک نفر از هر هفت نفر می‌رسد.

وی با اشاره به تشکیل حدود ۱۶۰ هزار تعاونی در کشور گفت: ۸۴ هزار تعاونی، تولیدی هستند و در بخش کشاورزی بیش از ۹۰ درصد تولید فراوری و بازاریابی را تعاونی‌ها بر عهده دارند و تعاونی‌های مسکن در طرح مهر ساخت بیش از یک میلیون مسکن را برنامه ریزی کرده‌اند. 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت تفکیک آمارهای بخش تعاون و بخش خصوصی تأکید کرد و افزود: با اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، جهش خوبی در توسعه بخش تعاون ایجاد شده و بیش از ۹۲ هزار تعاونی در دوره اجرای این سیاست‌ها تشکیل شده است.

حسینی نیا گفت: حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان از واگذاری‌های اصل ۴۴ قانون اساسی در قالب شرکت‌های سهام عدالت بوده که متعلق به مردم است.

وی افزود: برای تقویت فرهنگ تعاونی و کارآفرینی برای آموزش و ترویج فرهنگ تعاون گری از مدارس ابتدایی تا دانشگاه برنامه ریزی خواهد شد و با توجه به بحران‌های اقتصادی و مالی غربی، به نظر می‌رسد توسعه اقتصاد تعاونی بیشترین همگرایی را با عدالت اقتصادی و اجتماعی دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رسانه‌های گروهی به ویژه رسانه ملی در ترویج فرهنگ تعاون قدردانی کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.