توسعه حمل و نقل ریلی از اولویت‌های اساسی دولت است

فروردین ۱۴۰۳

هیأت دولت صبح امروز (چهارشنبه) به ریاست دکتر روحانی رییس‌جمهور تشکیل جلسه داد.

 به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، هیأت دولت صبح امروز (چهارشنبه) به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روحانی رییس‌جمهور تشکیل جلسه داد.

 در جلسه امروز هیات دولت با توجه به اولویت و اهمیت فوق‌العاده توسعه حمل و نقل ریلی در کشور، بخش مهمی از این جلسه به استماع گزارش وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و کشور از وضعیت حمل و نقل ریلی و برنامه‌های توسعه آن اختصاص یافت.

در این گزارش وضعیت موجود حمل و نقل ریلی و روند تغییرات آن در سال‌های قبل در حمل بار، مسافر و پیش‌بینی‌های آینده براساس شاخص‌های معتبر مورد بررسی دقیق قرار گرفت.

دکتر حسن روحانی در این جلسه با تأکید بر مزیت حمل و نقل ریلی در کاهش مصرف انرژی، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، افزایش ایمنی، راحتی و آرامش در سفر،‌ کاهش تصادفات و آثار فراوان اقتصادی و اجتماعی، توسعه حمل و نقل ریلی را از اولویت‌های اساسی دولت دانست و ضمن حمایت کامل دولت از این اقدام، وزارت راه و شهرسازی را مأمور کرد با جدیت کامل و طراحی‌های اقتصادی و سنجیده، تحقق آن را پیگیری نمایند.

رییس‌جمهور، حمل و نقل ریلی را در توسعه بخش صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری، یک عامل مهم برشمرد و با توجه به اهمیت راهبردی آن در توسعه مناسبات اقتصادی با کشورهای دیگر، توسعه خطوط ریلی و اتصال آن به خطوط بین‌المللی در مرزهای کشور را یک ضرورت استراتژیک دانست.

دکتر روحانی همچنین بر بهره‌گیری از روش‌های تأمین مالی داخلی و خارجی و منابع حاصل از صرفه‌جویی انرژی به‌عنوان روش‌های تأمین منابع تأکید کرد.

در ادامه، هیأت وزیران با ارجاع موضوع به کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیستِ دولت، این کمیسیون را مأمور کرد تا ضمن بررسی دقیق پیشنهادهای ارایه شده، تصمیمات مورد نیاز حمایتی دولت از توسعه حمل و نقل ریلی را به دولت ارایه کند.

در این جلسه، هیأت وزیران با توجه به وعده رییس‌جمهور، نحوه اختصاص سبد کالایی به بعضی از اقشار جامعه را بررسی کرده و با اضافه کردن روزنامه‌نگاران، دانشجویان متأهل و طلاب به گروه های مشمول آن، به تصویب رساند.

تصویب آیین‌نامه بند (۱۲۶) قانون بودجه کل کشور از دیگر مصوبات جلسه امروز دولت بود. در این آیین‌نامه، نحوه استفاده از ظرفیت‌های بخش غیردولتی برای آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی و چگونگی مشارکت آنها پیش‌بینی شده است.

همچنین در این جلسه، ضمن بحث و تبادل نظر دربارهٔ مهمترین مسایل روز کشور، ‌اساسنامه شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به تصویب هیأت وزیران رسید.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.