توسعه زمین‌های حاصل‌خیز خوزستان اولویت ملی است/ تصفیه خانه اهواز هفته آینده به مرحله بهره‌برداری می‌رسد

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت:‌ طی ۱۵ سال قبل صحبت‌های جدی در خصوص آب رسانی زمین‌های حاصل‌خیز خوزستان بعمل آمد اما باید گفت متأسفانه این اقدام با حرکت بسیار کمی دنبال شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، دستاوردهای سفر رئیس جمهور به استان خوزستان شب گذشته(۲۶ دی ماه) در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور “محمد نهاوندیان” رئیس دفتر رئیس جمهور مورد بررسی قرار گرفت.
 
نهاوندیان در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی براینکه مهم‌ترین دلایل انتخاب استان خوزستان بعنوان نخستین مقصد سفر رئیس جمهور گفت: خوزستان سرزمین حماسه است به گونه‌ای که حماسه دفاع مقدس در خوزستان شکل گرفت. 

وی با اشاره به اینکه همه مردم ایران در حماسه دفاع مقدس حضور داشتند، افزود: مردم خوزستان در این رابطه نقش بیشتری را ایفا کردند. 

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه در آغاز سال جاری حماسه سیاسی از سوی مردم با حضور در انتخابات شکل گرفت، اظهار داشت: اکنون نوبت آن رسیده که حماسه اقتصای شکل بگیرد. 

نهاوندیان با اشاره به اینکه شایسته است که حماسه اقتصادی در استان خوزستان سروده شود، گفت: خوزستان یادآور رشادت، همت، همبستگی و انسجام ملی است.  
 
وی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی نیازمند انسجام و همبستگی هستیم، ادامه داد: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری خوزستان به همه ملت ایران تعلق دارد. 

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور به خوزستان جنبه‌های مهم ملی در نظر گرفته شده است، افزود: یکی از کاستی‌های جدی کشور در حوزه کشاورزی است، بطوری که متأسفانه بعد از سه دهه هنوز هم رقم قابل توجهی واردات کالاهای اساسی داریم. 

نهاوندیان با اشاره به اینکه خوزستان سرمایه عظیم به حساب می‌آید، خاطرنشان کرد: در ۱۵ سال قبل صحبت‌های جدی در خصوص آب رسانی زمین‌های حاصل‌خیز خوزستان بعمل آمد اما باید گفت متأسفانه این اقدام با حرکت بسیار کمی دنبال شد. 

وی با اشاره به اینکه باید این آرزو را به واقعیت برسد، افزود: باید با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی اقدام به حاصل‌خیز کردن زمین‌های کشاورزی خوزستان کنیم. 

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به بررسی‌های وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر توسعه ملی زمین‌های کشاورزی استان خوزستان گفت: طی دیدار با نمایندگان و مجمع نمایندگان استان خوزستان با رئیس جمهور تمامی مسائل و موضوعات مورد بررسی و این پروژه به عنوان اولویت ملی مورد تأکید قرار گرفت.

خبر درحال تکمیل است…


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.