توسعه زیرساخت های آی تی در خراسان شمالی ۸۲۰ میلیارد ریال اعتبار دارد

۰۷اردیبهشت،

ˈمحمدجواد محمدیˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: شرکت مخابرات استان موظف شده از محل این اعتبار زیرساخت های مخابراتی را برای شهر و شهروند الکترونیک در استان فراهم کند.

وی این زیرساخت ها را شامل افزایش پورت های اینترنت، توسعه فیبر نوری، گسترش شبکه تلفن همراه و ثابت و سایر زیرساخت های مخابراتی عنوان کرد.

وی اضافه کرد: با توسعه زیرساخت های مخابراتی، خراسان شمالی برای اجرای طرح شهر و شهروند الکترونیک و در مجموع استان الکترونیکی آماده می گردد.

محمدی اظهار کرد: طرح جامع استان الکترونیک با پوشش تمامی ابعاد زندگی فردی و اجتماعی مردم و تعریف دقیق کارکرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در روابط پیچیده فعالیتهای اداری، تجاری، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی اجرا می گردد.

مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری خراسان شمالی گفت: با تحقق برنامه های پیش بینی شده برای استان الکترونیک، مسیر دستیابی استان به سند چشم انداز ملی در حوزه آی سی تی مشخص می گردد.

محمدی افزود: براساس نظام جامع فناوری اطلاعات در برنامه استان الکترونیک تمام ساکنان شهری و روستایی در خراسان شمالی به زیرساخت های الکترونیکی و مخابراتی دست خواهند یافت.

به گفته وی با این روند بسیاری از فعالیت های اداری و تجاری استان نیز از طریق الکترونیکی قابل انجام خواهد بود. ک/۳

۲۷۱۲/۶۲۶

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.