توسعه زیرساخت های نفتی زمینه ای برای دور زدن تحریم ها

عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم گفت: با توسعه زیرساخت های نفتی و بکارگیری ظرفیت های جدید در توسعه صنعت نفت، می توان ضمن دور زدن تحریم ها موانع را از سر راه برداشت.

سید مهدی موسی نژاد  در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: در جلسه غیر علنی مجلس که امروز برگزار شد وزیر نفت در خصوص دورزدن تحریم فروش نفتی، انعقاد قرارداد برای درخواست خرید نفت، ایجاد بسترهای توسعه ای برای سرمایه گذاری و توسعه فراورده های نفتی ، آخرین وضعیت تولید، وضعیت فروش، وضعیت حمل و نقل صنعت نفت گزارش داد.

وی تصریح کرد:  این نشست ها در راستای تعامل خوب مجلس و وزارت نفت در جلسات دوره ای هر چند وقت یکبار، جلسات مشترکی با وزارتخانه های مرتبط با تأمین انرژی کشور برگزار می کند.
وی افزود: اعضای کمیسیون انرژی گاهی با حضور مدیران وزارت نیرو و گاهی با حضور مدیران وزارت نفت در جلسات مشترک مشکلات مربوط به مباحث انرژی کشور اعم از آب، برق؛ نفت، گاز، سوخت و پتروشیمی را مورد بررسی قرار می دهند.

کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به جلسه مشترک روز گذشته اعضای این کمیسیون و مدیران وزارت نفت گفت: عصر روز گذشته اعضای کمیسیون انرژی در جلسه ای با حضور وزیر نفت و معاونان این وزارتخانه در شرکت ملی نفت، شرکت ملی گاز ، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت ملی پالایش و پخش آخرین وضعیت صنعت نفت و گاز، مشکلات و چالش ها و همچنین ظرفیت های ایجاد شده را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: در این جلسه، آخرین وضعیت تولید،  فروش،  حمل و نقل و  سرمایه گذاری در صنعت نفت در گزارش هایی که از سوی وزیر نفت و معاونانش ارائه شد، مطرح شده و به تبادل نظر گذاشته شد.

موسی نژاد با بیان اینکه زمان برای بررسی مباحث و مشکلات ریزتر صنعت نفت کوتاه بود، تصریح کرد: در مجموع طبق گزارشی که وزیر نفت در خصوص تحریم ها ارائه داد، در شهریور ماه اشراف بیشتری بر تحریم ها و مباحث مرتبط با آن پیدا کردند و خیلی جای نگرانی نیست.

وی تاکید کرد: مذاکرات خوبی در نشست صورت گرفت که می توان با بکارگیری آنها ضمن دورزدن تحریم ها موانع را از سر راه برداشت.

کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر این که انتشار اوراق ارزی تاثیرات مثبتی در توسعه زیر ساخت های نفتی دارد اظهار داشت: از آنجا که اقتصاد  کشور اقتصاد وابسته به نفت است باید زیرساخت توسعه ای در این صنعت صورت بگیرد که متاسفانه وزارت نفت به سمت و سوی ایجاد زیرساخت های سطحی و عمقی حرکت نکرده که باید با استفاد از تصمیمات جدید و اتخاذ تدابیر ویژه بستر را برای پویایی و توسعه درآمدهای نفتی هموار کرد.

وی خاطر نشان کرد: در صورتیکه  دولت خوب تعامل کند می توانیم با ایجاد منابع جدید اقتصاد کشور را به سمت توسعه اقتصاد کشور هدایت کنیم در این صورت با کسب درآمد بیشتر دیگر کسری بودجه در کشور نخواهیم داشت ./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.