توسعه سی ان جی را باید زودتر آغاز می کردیم

۰۱م آذر ،

توسعه سی ان جی را باید زودتر آغاز می کردیم

عصر خودرو : مدیر صنایع خودرویی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور پشیمان شدن برنامه ریزان را از حرکت به سمت توسعه صنعت CNG تکذیب کرد و گفت: تلاش برای توسعه CNG رویکرد درستی بوده است.

به نقل از موج، حسین هاشمی اظهار داشت: هرچه می گذرد بیشتر به این نتیجه می رسیم که توسعه صنعت CNG، رویکرد درستی بوده و حتی باید پیش از این توسعه این صنعت را آغاز می کردیم.
وی افزود: گزارشها و تحلیلی هایی که از دیگر کشورهای فعال در صنعت CNG وجود دارد تماما بر این گفته صحه می گذارد و نشان می دهد CNG به عنوان سوختی ارزان و پاک می تواند جایگزین مناسبی برای بنزین باشد.
مدیر صنایع خودرویی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور خاطرنشان کرد: باید زیرساختهای انتقال، توزیع و مصرف CNG در کشور تکمیل شود تا مردم بتوانند به نحو مناسب از این سوخت ارزان بهره مند شوند.
به گزارش موج، متاسفانه رویکرد متولیان امر در توسعه صنعت CNG به گونه ای است که بیشتر به نظر می رسد، سیاست گذاران سبد مصرفی سوخت کشور از اقدام برای توسعه CNG پیشمان شده اند.
در حالی که در سالیان قبل به طور متعدد سخن از حمایت های دولت از توسعه این صنعت شده است، هنوز بسیاری از موارد از جمله بازرسی مخازن جایگاههای عرضه، بازدید دوره ای مخازن CNG خودروها، نظام مشخص برای کارمزد و افزایش جذابیت سرمایه گذاری بخش خصوصی، تکمیل زیرساختهای جایگاههای احداث شده و … در روند توسعه ای صنعت CNG تعیین تکلیف نشده و برنامه ریزی مدون برای آن مغفول مانده است.

چهارشنبه ۱ آذر   ۱۵:۷

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.